Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
26. august 2013 - 11:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fastnet, kun på nettet?

Jeg har brug for et fastnetnummer, som udelukkende skal bruges til at viderestille til mit mobilnummer eller en telefonpasningsordning. Det skal kunne styres fra nettet. Jeg har således ikke brug for en fysisk telefon. Findes det?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2013 - 11:51 #1
via skype, ja
http://www.skype.com/en/offers/skype-number/

min skype kører normalt ikke på pc - alle opkald går til min mobil (indstilles i skype-programmet).
Du skal have penge på skype-kontoen for at det kan virke.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
26. august 2013 - 12:17 #2
Jae, det var en god løsning. Humlen var nu, at jeg gerne vil beholde mit fastnetnummer, og det kan Skype desværre ikke få overflyttet.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2013 - 12:26 #3
så er det telenor. De har (haft?) en mulighed for at flytte fastnetnummer til en mobil-konto. Ring til dem.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. august 2013 - 00:26 #4
Det var så heller ikke lige dét, Claes. Jeg skal have nummeret, fordi det er mit hovednummer. Sommetider skal det viderestilles/omstilles til min mobil, sommetider til en telefonpasningsordning alt afhængig af hvor travlt, jeg har.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2013 - 11:02 #5
ok - så må du selv lede - jeg så engang en reklame for et kontorhotel, der havde den type service. De kunne også modtage alm post, skanne den ind og maile den til dig.
Herudover var der så mulighed for kontor + adgang til mødelokaler osv.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. august 2013 - 11:30 #6
Hmm - Kontorhotellerne har et fast nummer, men ikke mit. jeg er ude efter en teknisk løsning, hvor jeg kan beholde mit fastnetnummer uden at skulle have en fastnet-telefon. Den skal kunne styres fra nettet, fordi det er det mest fleksible, og fordi jeg, når jeg er on-the-road, skal jeg have mulighed for at slå omstilling til og fra. Jeg kan da ikke være den eneste, som ønsker dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2013 - 11:48 #7
hvad med at kontakte tdc's erhvervsafdeling?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. august 2013 - 14:08 #8
Selvfølgelig, claes... Gjort. Tak. De har noget i dén stil. Jeg slipper dog ikke for den fysiske linje, som jeg troede, jeg kunne spare væk. Men pyt også med det.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. august 2013 - 14:09 #9
læg lige et svar..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2013 - 14:29 #10
bare luk selv