Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 00:49 Der er 7 kommentarer

Hvilken platform til webapp ift. billig drift og vedligehold?

Hej eksperter

Jeg står og overvejer at lave en arrangementskalender for en større gruppe mennesker nationalt og måske med tiden globalt. Det skal kort sagt være en liste over arrangementer geografisk spredt, og så vil jeg have dem vist på et Google kort. Hver arrangement skal have en række forskellige informationer, og mulighed for nogle custom felter også. Jeg tænker at lave det som en ren ajax-baseret frontend, og så en webservice med adgang til databasen.

Mit spørgsmål er så: Hvordan laver jeg dette billigst muligt i forhold til hosting og videre vedligehold? Jeg tænkte i første omgang C#.NET fordi det er det jeg er ved at lære og gerne vil få noget mere erfaring i, men hosting er jo dyrere på .NET end på f.eks. PHP (hvor jeg endda har et hotel i forvejen).

Jeg har også søgt lidt selv, og nogen siger Python og Django? Har aldrig arbejdet med det, nogen erfaringer? Bedste måder at lære det på? Hosting-muligheder?

Hvis du kender til et system, der kan nogenlunde det jeg efterspørger, vil jeg da også meget gerne høre det.

Jeg giver mange point (ville have givet 1000, men max er 200), så jeg vil også gerne have et uddybet svar :)

De bedste hilsener
Svend Koustrup
Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 00:51 #1
... eller behøver det i virkeligheden ikke være så dyrt endda med .NET, hvis jeg vælger www.unoeuro.dk kan jeg få det til 9,-/md

Erfaringer? Og især mht. Python/Django :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2013 - 02:36 #2
Du er vel noedt til at udvikle det i noget som du kender?
Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 03:03 #3
Eller lære det nye sprog :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 03:24 #4
jeg synes du skal lave noget der virker, og så lægge på egnet hotel.
at udvikle noget for at spare penge/passe ind, det lyder helt forkert for mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2013 - 03:25 #5
Det tager tid at laere nyt sprog og framework at kende.
Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 08:39 #6
Sidwave: Mit system skal erstatte et andet (der kan mindre end det jeg har i tankerne), som er for dyrt for folkene. Derfor er driftsprisen vigtig. Derudover kan jeg vel lave det tænkte i PHP, ASP.NET og Python, det er vel som sådan næsten underordnet. Det er ikke raketvidenskab jeg skal lave.

Arne_v - du har helt ret. Men jeg er ikke ekspert i nogen frameworks alligevel. Med det i mente kunne det nok være smart at holde sig i .NET, da det er det jeg har været på kursus i og som jeg forsøger at drage erfaringer i.
Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 13:08 #7
Jeg kan tilføje til det om det eksisterende system: Det er et system købt på abonnementsbetaling, hvorfor det koster flere penge end blot hosting. Jeg ved dog ikke pt. præcis hvor meget de betaler for at have det.