Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
09. august 2013 - 22:23 Der er 19 kommentarer

Geforce GT 610 kvalitets problemer

Hejsa:)

Jeg har i dag fået købt mig en 2gb grakfikkort. Asus Nvidia Geforce GT 610. Jeg køre på en stationær pc med Intel Pentium 3.00ghz, 4 gb ram og win 8 64-bit. Men kvaliteten er så ringe? Teksten er meget utydelig. Har sat den op på 1080p HD som mit tv kan klare det det er full HD. Men hvorfor er billedet ikke i HD? Det er rigtigt mærkeligt. Håber rigtigt meget på svar!! Hilsen Daniel
Avatar billede milter Ekspert
09. august 2013 - 23:50 #1
Hvilken computer har du?

Hvor længe har du kørt Windows 8 på den computer, og har du kunnet det uden problemer?

Problemet kan være, at dit bundkort og processoren ikke kan køre med Windows 8.
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
09. august 2013 - 23:53 #2
Jeg har kørt win 8 siden det udkom:) Og det er en Emachines ET1840.
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
09. august 2013 - 23:54 #3
Jeg har kørt win 8 siden det udkom:) Og det er en Emachines ET1840.
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2013 - 14:11 #4
Problemet kan så ligge i strømforsyningen på din ET1840. Ifølge det, jeg har fundet, har den en strømforsyning på kun 220 eller 250W, og dit GT 610 kræver som minimum 300 Watt.

Hvilket grafikkort skal dit GT610 erstatte?
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
10. august 2013 - 14:38 #5
Kan ikke se hvad den hedder. Men det var den originale der sad i.
Men den originale har 512 mb .
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2013 - 14:48 #6
Du må prøvet at finde ud af, hvilken strømforsyning der sidder i din computer. Du skal åbne computeren og se, hvad der står på selve strømforsyningen. Kig på linket herunder et godt stykke nede, hvor de skriver om "PSU"

http://www.techfleece.com/2011/05/15/how-to-find-your-full-system-specs/
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
10. august 2013 - 16:03 #7
Det er en fra Delta Electronics, INC. Og den procucere også kun 250W ved max. Men hvis jeg køber en der kan levere 300W kan mit motherboard og de andre komp. godt køre med det? eller variere det?
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
10. august 2013 - 16:05 #8
Tror du denne vil kunne gøre det? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777969#extra
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2013 - 17:10 #9
Dit problem kan måske også skyldes andre ting, men du vil med næsten 100% garanti få problemer med den PSU og dit nye grafikkort. Normalt viser en for lille strømforsyning sig b.a. ved, at computeren genstarter, slukker eller på anden måde bliver ustabil.

Jeg har læst mig til, at dit kabinet og bundkort er af Micro ATX-typen. Det kan bl.a. betyde, at du ikke kan benytte de normale ATX-strømforsyninger, f.eks. det, du linker til, fordi de er for store.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere lige nu, men måske andre falder over dit spørgsmål.
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
10. august 2013 - 17:17 #10
Nej mit bundkort er normal størrelse?:-)  altså ikke Micro:)
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2013 - 13:43 #11
#10.

Underligt, jeg har flere steder på nettet set kabinettet betegnet som "Micro", men du burde vel vide det bedst :-)

Som tidligere skrevet, der er ingen garanti for, at dit problem skyldes strømforsyningen, men ifølge siden herunder er "Minimum System Power Requirement" 300W:

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-610/specifications

Jeg undrer mig lidt over det, du skriver: "Har sat den op på 1080p HD som mit tv kan klare det det er full HD." Betyder det, at du kun har problemer, når du kobler til TV'et, eller er det også med din normale PC-skærm?

Og hvilken skærm har du?
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
12. august 2013 - 14:21 #12
Jeg har to alm tv skærme begge i 1080p HD men begge går over på 720p HD og kvaliteten er så skidt. Kan dårligt nok læse ikon navne:-) men hvis det var strømF. Skal jeg så købe en 500w eller skal jeg længere op?
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
12. august 2013 - 14:24 #13
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2013 - 17:26 #14
Har du ikke nogen almindelig PC-skærm?

Hvilken udgang på grafikkortet bruger du?

Hvis det er strømforsyningen, burde en på omkring 400 Watt være tilstrækkelig.
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
12. august 2013 - 19:17 #15
Nej:-) jeg bruger enten Vga eller HDMI.
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2013 - 20:28 #16
Har det virket OK tidligere med det gamle grafikkort?

Der kan opstå mange problemer med billedkvalitet, når man kobler en PC til et TV. På mange TV'er skal man bruge en bestemt indgang. I TV'ets opsætning skal man sørge for at vælge den rigtige indgang, og mange har en tilslutningsmulighed, der hedder "PC". Derudover kan der være indstillinger i grafikkortets opsætning, som skal rettes/korrigeres.

Jeg har fundet et link, som beskriver de fleste af de fejlmuligheder og løsningsforslag, du kan komme ud for.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/267972-33-1080-hdmi-hdmi-connected-quality
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2013 - 20:29 #17
Undskyld, det var en fejl, at det sidste blev sendt som et "Svar".
Avatar billede DanielAB1995 Nybegynder
13. august 2013 - 00:06 #18
Begge tv er pc godkendt :-) og de har virket perfekt før jeg satte det nye i:-)
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2013 - 00:18 #19
At de er "pc godkendt" betyder ikke, at du kan koble en PC til, og at alt så bare virker. Hvor har du forøvrigt det udtryk fra?

Hvilke TV'er bruger du?