Avatar billede ravnemor Juniormester
08. august 2013 - 23:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PS3 finder ikke HP pocket drive

Nu har jeg søgt og søgt og rodet med det her hele aftenen.

Jeg har købt en større harddisk til min ps3 super duper slim på 12GB, men jeg vil jo gerne have taget backup af de spil jeg har gemt på den der sidder i i forvejen inden jeg skifter den ud.

Jeg har så en lille ekstern Pocket drive fra HP som fulgte med min pc. Den har jeg oprettet en 30GB partition på og formateret den til FAT32. Jeg tænker at den må jeg da kune lægge de gemte spil overpå og tilbage igen bagefter. Jeg har så ikke købt og downloadet spil fra Store, så har ikke haft udgifter der.

Når jeg tilslutter Pocket til ps3 med usb kablet og går ind i systemindstilligerne og går igang med at sikkerhedskopiere, siger den at der ingen enheder er tilsluttet lagringsenheden ....eller noget i den stil.

Hvordan pokker skal jeg gøre det ??? Jeg er snart desperat, da jeg ikke gider spille spillene forfra. Nogle mangler jeg kun lige at spille slutningen. Flere steder på nettet snakker de om at trykke på trekanten, men den mulighed har jeg ikke, eller i hvilken menu skal jeg gøre det?
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. august 2013 - 00:43 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. august 2013 - 10:11 #2
Det lyder rigtigt. Drevet skal bruge strøm - og ældre USB-porte leverer ikke strøm nok til at drive alle enheder. Standarden skriver 500mA, men nyere USB-porte kan levere mere.

Så enten skal der sættes noget strømforsyning til drevet (det kan man sikkert ikke), eller også skal du have fundet et USB-kabel, der har 2 stik i den ene ende... - det er beregnet til at sætte i 2 USB porte - så får man nemlig strøm (spænding) fra begge USB porte på én gang, hviklet plejer at være rigeligt.

http://www.avxperten.dk/pc-kabler/mini-usb-kabel/y-type-usb-mini-kabel-(usb-a--usb-b-mini-5p)-0,6m.asp
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. august 2013 - 12:07 #3
Ja det var nemlig lige den detalje at jeg skulle sætte BEGGE USB stik fra pocket drive til ps3. Så kunne jeg kopiere de gemte spil over.

Jeg lader lige denne stå åben indtil jeg også har fået skiftet disken og kopieret tilbage igen. Kan jo være jeg får brug for mere hjælp undervejs :)
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. august 2013 - 20:30 #4
Nu opdaterer jeg lige herinde engang mellem, så andre med samme problemer og undren kan se at det åbenbart skal være sådan.

Da jeg fik lukket ps3 op, var der ingen harddisk at tage ud. Jeg regnede med der ville sidde en på de 12GB.

Den startede selv op med en vejledning som jeg bare kunne ja til nogle gange, men til sidst meldte den fejl at disken ikke formateret, og om jeg ville det? JATAK. Til sidst slukker maskinen af sig selv, men når jeg så startede den op igen, kunne jeg begynde forfra og ende med den samme fejl. Da j eg havde gjort det 3 gange synes jeg det var nok, og sagde NEJ til den første. Så startede den op almindelig og jeg kunne se i systemindstillingerne at der ligger 9xx GB plads. Nu er jeg ved at gendanne min sikkerhedskopi, og jeg er så spædt på om jeg får de gemte spil ind igen og om jeg skal til at sige nej hver gang jeg starter maskinen op.
Avatar billede ravnemor Juniormester
09. august 2013 - 20:43 #5
Så virkede det endelig.

jeg har dog undret mig over noget. Hvis jeg starter et spil, og jeg så feks. mister skiven, men køber en ny. Kan jeg så fortsætte med de gemte data fra den gamle skive, eller er der noget kodning på skiven, så man er nød til at starte forfra ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. august 2013 - 10:56 #6
Jeg kender ikke til PS3´s måde at lager spildata på - men logisk set gemmes data nok under et navn for spillet, og ikke under navn for licensnøgle (helt som på en PC).
Licensnøglen er jo ikke unik for spillet - der findes mange licensnøgler til det samme spil... - det ville være administrations og økonomisk selvmål at lave en individuel CD for hver licensnøgle...
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. august 2013 - 21:55 #7
Ok jeg må vel høre min spilpusher.

Vil du lægge et svar, så smider jeg pointene til dig
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2013 - 11:57 #8
Jeg springer over, tak :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
20. august 2013 - 16:36 #9
Ok men tak for inputtet i hvert fald.