Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
02. august 2013 - 17:48 Der er 18 kommentarer

HJÆLP!

Hej derude!

Jeg har et KÆMPE problem.. Jeg har desværre fået i virus, som har lavet en ny admin på min windows 8 pc, så jeg kan ikke gøre en skid..
Nogen der har en løsning? Har åbnet den i fejlsikret tilstand

Jeg sidder og overvejer at geninstallere windows 8, men vil helst undgå det, hvis det er muligt.. Hvis det ikke er muligt vil jeg MEGET gerne have en vejledning til hvordan jeg gør det, har ikke fået en cd med..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 17:57 #1
Den fejlsikrede tilstand du nu er i må så være en ny bruger?
Kan du ikke her få lov til at installere programmer du kan scanne pc med fra en anden pc, hvor du henter disse programmer og installerer gennem en usb pind?
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
02. august 2013 - 18:03 #2
Jeg har fået antivir ind, men når jeg kører en scan siger den har den ikke har tilladelse til at åbne nogle filer..

Altså før stod jeg som ejer og admin.. Nu står der EJER:S-1-5-21-3708800606-1610327665-1251415062-3151
Er stadigvæk admin, men har kun tilladelse til at læse mapper
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 18:10 #3
Du kan ikke få lov at systemgendanne tilbage i tiden?
Det er ikke en factory reset jeg beskriver her.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 18:12 #4
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03532348
Du får lige dette link, da jeg ikke selv bruger Win8
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
02. august 2013 - 18:13 #5
Jo, ,men det gør ingen forskel..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 18:48 #6
Havde du brugt en mere sigende overskrift, så havde jeg måske set nærmere på dit problem.
(nærmest alle spørgsmål her på Eksperten kunne kaldes "Hjælp", med kaos til følge.)
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
02. august 2013 - 19:05 #7
Fedt tak :-) Måske ikke den bedste overskrift, men havde siddet med det et par timer og var helt tør.. Tror ikke jeg kan ændre det :/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 21:06 #8
Ok du kan ikke systemgendanne til før problem opstod.
Du kan ikke få lov at scanne med et antivirusprogram.

Måske man skulle prøve at scanne med noget er ligger udenfor selve systemet.
Man kan gøre dette  ved at sætte disken til andet system og scanne derfra.Eller scanne den med en live cd der tjekker for snavs.
Der findes forskellige til det.
KAspersky live cd kunne være et bud.
Om det kan rette din brugerflade op er dog  måske tvivlsomt.
Havde du haft en dvd, havde jeg sendt dig ud i en repair af Windows. I Win 8 skulle det hedde at køre en "refresh". Men da du ikke har det medie, er jeg ikke sikker på den kan udføres fra recovery partitionen.
Håber da andre byder ind her vil jeg sige.
Refresh Windows 8: http://www.youtube.com/watch?v=LKdLaOTVAWA
Avatar billede ormolog Nybegynder
02. august 2013 - 22:28 #9
"NielsErikK" Hvad om du hjalp spørgeren i stedet for de totalt åndsvage bemærkninger du fremturer med hver gang spørger tillader sig at skrive "hjælp"
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
02. august 2013 - 23:45 #10
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men fandt frem til (gennem meget Google søgning) i gennem cmd at der er noget der hedder SH x:$wimdesc, som skulle være noget virus eller noget, men kan ikke finde ud af at fjerne det :/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 00:51 #11
#9 Jeg bestemmer nu en gang selv hvordan, hvor og hvornår jeg anvender min tid.
Spørger kan jo tage det som vejledning til hans næste spørgsmål.

Jeg har trods alt hjulpet mange 100 her på Eksperten, modsat dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2013 - 07:56 #12
#10 Det kan være at Win 8 beskytter filerne, hvis det ligger i system mapperne. Hvis ikke en refresh af systemet er muligt med recovery delen, så ville jeg selv have prøvet at fjerne virussen ved at sætte disken til anden pc og scanne den vej, eller at bruge en live cd der kan scanne den.
Kaspersky Rescue disk 10  er en af dem: https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2013 - 08:28 #13
#9 NielsErikK har en pointe med det han skriver, og er kun til hjælp for spørgeren en anden gang  er skal oprettes et spørgsmål.

Dit indlæg derimod er er overhoved ikke til hjælp for spørgeren, så har du ikke andet at byde med, så hold dig væk.

Og kan du ikke dy dig, så gør det i en intern post til den du vil "skælde ud" en anden gang.
Avatar billede ormolog Nybegynder
03. august 2013 - 08:41 #14
"Jeg har trods alt hjulpet mange 100 her på Eksperten, modsat dig. "
Skal vi vædde ?? Paphoved
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2013 - 08:51 #15
#14 Her kan man jo se hvor mange du har hjulpet:
http://www.eksperten.dk/list/deltaget/ormolog
Så den påstand holder jo ikke ;-)
Det har så i hvert fald ikke været i den nuværende profil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 13:13 #16
#14
75% af dine få posts er brok.
Du vil måske finde 20-50 ud af mine over 4665 posts, paphovedet er vist dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 13:16 #17
#14
Skulle du begynde på noget med dette ikke er din første bruger her på Eksperten, så kan jeg fortælle dig at jeg også har haft div andre brugere gennem de sidste over 10 år.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2013 - 09:19 #18
Er spørger kommet videre her?