Avatar billede Armaz Nybegynder
30. juli 2013 - 12:46 Der er 5 kommentarer

Hjælp

Hej Eksperten.
Jeg havde et problem med ikke at kunne installere windows 7 på Windows 8. Jeg fandt ud af det med Gparted, Bios indstillingerne, og at den skulle være i NTFS format for at kunne blive installeret men det ville den ikke, så prøvede jeg lidt frem og tilbage med nogle forskellige indstillinger på Gparted Cd´en, men det hjalp ikke.. Og nu viser den bare sort skærm når jeg tænder den. Men har altså lige været inde på den næsten, jeg fik dog aldrig installeret windows 7 så lige nu er jeg rigtig "lost"!!
Avatar billede Blandy Praktikant
30. juli 2013 - 13:01 #1
Hvad er det helt konrekt for et problem du render i, når du forsøger at installer windows 7?

Ved at nogle BIOS er låst hvis de er født med windows 8 oem. Hvor man skal ind og slå låsen fra i BIOS. I det der hedder UEFI sercure boot.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 15:54 #2
Tænk over din overskrift næste gang, alle herinde kunne jo kalde deres post "Hjælp", det ville blive aldeles uoverskueligt.

Din overskrift har afholdt mig fra at komme med hjælp til dit spørgsmål (jeg brugte i stedet tiden på din overskrift).
Avatar billede Armaz Nybegynder
31. juli 2013 - 07:50 #3
Jeg har det problem at da jeg havde ændret bios indstillingerne, sagde den at windows ikke kunne installereres fordi det var en GPT-Partitionstype. Så jeg brugt Gparted men nu er der bare sort skærm.
Avatar billede ormolog Nybegynder
02. august 2013 - 22:28 #4
"NielsErikK" Hvad om du hjalp spørgeren i stedet for de totalt åndsvage bemærkninger du fremturer med hver gang spørger tillader sig at skrive "hjælp"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 00:51 #5
#4 Jeg bestemmer nu en gang selv hvordan, hvor og hvornår jeg anvender min tid.
Spørger kan jo tage det som vejledning til hans næste spørgsmål.

Jeg har trods alt hjulpet mange 100 her på Eksperten, modsat dig.