Avatar billede funkybagz Nybegynder
28. juli 2013 - 22:05 Der er 5 kommentarer

Micro sd med kode kan ikke læses.

Jeg har i sin tid sat en kode på mit micro sd med min gamle nokia telefon(meget dumt). Problemet er bare at tasterne på denne nokia ikke fungerer mere, så jeg kan ikke gå ind og fjerne den. Når jeg prøver at sætte kortet i min computer sker der ingenting. Jeg vil ikke formatere kortet da der er mange vigtige filer på.
Nogle forslag til hvordan jeg kan evt. kan få de vigtige filer ud som der findes på mit micro sd? Vil blive mere end lykkelig hvis der kunne findes en løsning!
Mvh. Peter.
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2013 - 23:11 #1
Nokia har flere forskellige programmer, som muliggør kommunikation mellem telefon og computer, f.eks. via USB-stik mellem de to.

Har du prøvet det?
Avatar billede funkybagz Nybegynder
12. august 2013 - 22:18 #2
Kan ikke bruge kommunikation mellem telefon og computer, da den mobil hvor jeg indstillede koden på, er defekt.
Er der i stedet nogen der ved hvordan man ville kunne få åbnet kortet ved hjælp af computeren?
På forhånd tak!

Mvh. Peter
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2013 - 22:57 #3
Har du prøvet at fjerne koden ved at sætte kortet i en anden Nokia? Jeg går ud fra, du kan huske det.

Her er en Googlesøgning, som måske kan hjælpe:

http://www.google.dk/search?safe=off&q=nokia+remove+code+sd+card&oq=nokia+remove+code+sd+card&gs_l=serp.12...39172.41640.0.44047.8.8.0.0.0.0.110.625.7j1.8.0....0...1c.1.24.serp..1.7.515.7BmRi1fi7lc

Ellers prøv at ringe til dit nærmeste Nokia center og se, om de kan hjælpe.
Avatar billede funkybagz Nybegynder
13. august 2013 - 20:45 #4
gid jeg havde en anden nokia, men ja du har fuldstændig ret! Det er nok bare det der skal til, nemlig at få fat i en anden nokia og se om man kan låse det op via den. Synes efterhånden snart ikke der er andre muligheder end det.
Tak for det!
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2013 - 21:20 #5
Velbekom :-)