Avatar billede eyvind Seniormester
26. juli 2013 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af USB til GSM alarm-enhed.

Hej.
Jeg har en GSM alarm-enhed som gerne skulle arbejde sammen med en anden styrings-enhed
1. Alarm-enheden kan ses her:
http://post-import.dk/contents/da/p42.html
2. enheden som den skal snakke med er denne:
http://svane-el.dk/gsm-sender-4/gsm-sender-7-indg-4-udg-1-temp-usb-593.html

Det er sådan at den første alarm skal starte alarm nr to som har særlige funktioner.
Jeg kan styre 1. trådsløst
Jeg kan styre 2. via PC og sms

Men jeg kan ikke få tændt 2. samtidig med 1.

På bagsiden af 1. Alarm-enheden ser det sådan ud:
http://peecee.dk/upload/view/412293
Det ser ud til at være noget USB som kan til kobles men jeg ved ikke hvordan

87654321 - + er kablede alarmindgange.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
26. juli 2013 - 20:33 #1
Altså, tror du at du kan sætte et kabel mellem din alarm enhed der (1), og så USB stikket på 2?
Avatar billede eyvind Seniormester
26. juli 2013 - 20:51 #2
OK men så må jeg nok lodde et usb-stik eller ledninger direkte, for der er ikke andet end loddeterminaler, så jeg ved ikke om der i printet er forbindelse til noget.
Enhed 1 kan godt sende sms til en mobil med besked om armering og desarmering.
Jeg kan også styre enhed 2 med sms.
Men for at enhed 2 kan bruge meldingen skal der også bruges bogstaver.
Der kan ikke tastes bogstaver fra enhed 1

Jeg håber ikke at det virker for rodet.
Avatar billede jk45 Forsker
27. juli 2013 - 09:56 #3
Det du prøver på er umuligt. De loddeterminaler er en form for seriel port der bruges til primært recovery og den modtager kan efter min bedste kun programmeres via usb og ikke styres. Du skulle hellere skrotte 1 og købe et system hvor din nr 2 sender kan monteres i.
Avatar billede eyvind Seniormester
27. juli 2013 - 12:06 #4
Nu er enhed 1. altså monteret med trådløse dør/vindues/pir kontakter.
Det eneste den mangler er at starte noget autmatisk lystænding.
Det havde jeg så forstillet mig at enhed 2. skulle gøre.
Men ellers må jeg bar have 2 fjernstyringer som hver især kan tænde/slukke for alarm og lys

Hvis jeg dog bare kunne få fjernbetjeningen til enhed 1.  til også at tænde/slukke for et relæ, ville det være godt.
Avatar billede eyvind Seniormester
29. juli 2013 - 11:29 #5
Hej jk45 læg et svar.
Du har nok ret i, at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg vil forsøge med en lille fjernbetjening, at styre 2. som så skal starte og stoppe 1. ved hjælp af lidt digitalteknik.
Avatar billede jk45 Forsker
29. juli 2013 - 15:27 #6
Oki :)
Avatar billede eyvind Seniormester
29. juli 2013 - 19:58 #7
jk45 - Tak for øjenåbneren. :)