Avatar billede Doganovic Nybegynder
25. juli 2013 - 09:09 Der er 18 kommentarer

Specielle satakabler

Hej

Til min NAS en Synology CS407. Skal jeg bruge nogle kabler til at forbindende harddiske.

Datakablerne har jeg ingen problemer med. Men jeg har lidt svært ved at finde strømkablet.

Den ene ende går selvfølgelig i disken, men den anden ende skal på bundkortet og ser således ud:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8071629/sata.png

Er der nogle der ved hvor de kan købes?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2013 - 11:07 #1
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2013 - 11:08 #2
Avatar billede Doganovic Nybegynder
25. juli 2013 - 11:16 #3
Linket i det første svar virker ikke.

Men umiddelbart nej, enderne på det kabel jeg poster er noget smallere synes jeg?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2013 - 11:29 #4
Her har du alle mulige kabler:

http://www.av-cables.dk/sata-stroem-adapter/
Avatar billede Doganovic Nybegynder
25. juli 2013 - 11:34 #5
Jeg har søgt hvad jeg kan på google og kigget i diverse internet butikker. Men kan umiddelbart ikke finde netop dette kabel.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2013 - 11:58 #6
Jeg kan ikke lige se hvorfor de skulle have specielle kabler? Det er vel en ganske almindelig sata harddisk? Det sidste link jeg sendte, der har de en chat, prøv at chatte med dem.
Avatar billede Doganovic Nybegynder
25. juli 2013 - 12:01 #7
Jeg ved heller ikke hvorfor de har lavet det på denne måde, men det har de altså.

Jeg har snakket med dem og andre "kabel" butikker igår.

Ingen af dem har dem tilsyneladende.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:18 #8
De kabler du linker til i spørgsmålet kan jeg se herfra, de kommer direkte ud af min strømforsyning (til en helt almindelig pc).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:28 #10
Jeg har lidt svært ved at se om dem i post #9 er 100% magen til mine og dine, vi har et lille fladt stykke plastik i hver side af stikket.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:36 #11
Her har du det modsatte stik, der ses nemmere hvor det flade stykke passer (se fjerneste side af stikket).
Jeg er næsten sikker på du er ovre i 3.5
http://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/3-5-female-5-25-male-6cm.html

Måske tydeligere her.
http://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/intern-5-25-female-3-5-male-6cm.html

Her ser du bunden af et 3.5 stik.
http://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/strm-adapter-525-to-15pin-sata-with-latch-and-35-15cm.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:42 #12
Hæng mig ikke op på det, men jeg TROR jeg har haft brugt den type stik sammen med nogen CDdrev tilbage i 1990erne.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:47 #13
Her ses det som det nærmeste stik (bagsiden af det) komme ud af en strømforsyning.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTh_RlV1MrNaG7NWjTn9C7R-Es9yocQwp6ouFTwGzA5eUmmkTHoqg
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 18:48 #14
Muligt det var til A-drev, altså diskette-drev at jeg brugte dem, det tror jeg ved eftertanke.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
26. juli 2013 - 20:46 #15
Stikket i den ene ende er det man normalt brugte til floppy diske, mens det andet er et vinklet SATA stik. Synology brugte af en eller anden grund dette noget specielle kabel på en del af deres ældre enheder, dem uden hotswap i hvert fald. Jeg er ret sikker på kablet er specialfremstillet for Synology, men det kan jo konstrueres ret enkelt med en loddekolbe og lidt krympeflex. Ellers kan der vha. forskellige adaptere hackes et kabel der kan det samme, selvom det ikke ville være kønt...
Avatar billede Skumlos Nybegynder
26. juli 2013 - 20:47 #16
Nu skrev jeg floppy diske, det var self. floppy drev jeg mente ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juli 2013 - 09:32 #17
#16
Cool, så huskede jeg rigtig i post #14
Avatar billede Doganovic Nybegynder
23. september 2013 - 08:19 #18
#15 Du har helt ret.

Kablerne er specielfremstilliet. Det lykkedes dog uden problemer at få nye.

Jeg kontaktede blot Synology med mit problem, og de sendte kvit og frit en komplet pakke med alle kabler der skal bruges til nas'en.

Eneste der drillede lidt var SKAT der ville have jeg skulle betale afgift for de gratis kabler. Jeg bad Synology om en "faktura" og fik herefter kablerne.