Avatar billede egmose Novice
19. juli 2013 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Usb - RJ45

Hejsa
Findes der et stykke hardware som kan kan omforme et signal fra et USB modem, til noget ethernet, så det kan tilsluttes en router UDEN USB?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
19. juli 2013 - 12:25 #1
Altså du skal jo sådanset bare bruge en router til USB modems, hvilket dog vil eliminere behovet for den anden router, der så vil kunne udskiftes med en switch. F.eks. TP-Links TL-MR3020 som du kan få for ca. 250 dask.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
19. juli 2013 - 12:28 #2
Man kan så sige at i bund og grund er en dims som den fra TP link der jo en lille PC (den kører sandsynligvis embedded Linux), dvs. du vil kunne gøre det samme med en Raspberry Pi f.eks. der dog vil kræve mere opsætning fra din side af.
Avatar billede egmose Novice
20. juli 2013 - 12:34 #3
Kender godt routerne til USB modems - men tænkte ovenstående måske var en billigere løsning - Har et hav af routere - ingen understøtter dog USB
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juli 2013 - 12:38 #4
#3 ikke såvidt jeg ved af og husk på pris og kvalitet hænger sammen og det der er i mine øjne en meget billig pris..
Avatar billede Skumlos Nybegynder
20. juli 2013 - 14:03 #5
Med den kompleksitet som ethernet introducerer vil jeg garantere, at du ikke kan gøre det billigere end den TPLink dims (som i øvrigt er udemærket).
Avatar billede egmose Novice
13. august 2013 - 10:24 #6
Har i ikke lyst til og dele point?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
13. august 2013 - 14:35 #7
Du gir bare hvad du lyster...