Avatar billede dvbguy Nybegynder
19. juli 2013 - 08:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kalender problem

Har et problem med postkasse, der muligvis skyldes størrelsen. På brugerens egen pc er der intet problem med at tilgå mail/kalender

Brugeren Postkasse er også tilføjet hos andre brugere, men hver gang de forsøger at åbne kalenderen for vedkommende "dør" outlook med "not responding"

Har selvfølgelig prøvet at oprette en ny outlook profil og prøvet at installerer office 2010 istedet for 2007. Men problemet hænger ved.

Nogle der har nogle forslag. Serveren kører Exchange 2007 SP3. Postkassen for brugeren er virkelig stor, men hvorfor fungerer den hos brugeren selv og ikke når den bliver tilføjet hos andre brugere.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2013 - 08:59 #1
Den lokale bruger får jo downloadet mail og kalender entries til deres .ost fil lokalt på maskinen. Hvor i mod dem som tilgår brugern kalener og mail som shared, så er jeg ret sikker på de kigger på serveren. Og er der mangle mail og kalender entries, kan den godt kaste op inden de er intialiseret pga størrelsen.
Avatar billede dvbguy Nybegynder
19. juli 2013 - 09:08 #2
Ja - det er jeg godt klar over, at det hele bliver lagt i samme ost fil. Den fylder knap 10 gb.

Men hvad kan der gøres. Det bedste var jo hvis man på en måde kunne splitte mailboksen op i flere dele istedet for 2, men kan det lade sig gøre på serveren?
Avatar billede dvbguy Nybegynder
19. juli 2013 - 09:29 #3
hov - splitte den den store mailbox op i 2 istedet for 1 skulle der stå
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. juli 2013 - 10:33 #4
En mailbox på 10GB er bestemt også "voksen" - du har ikke overvejet arkivering for den pågældende bruger? Det kunne også lette backup lidt.
Avatar billede dvbguy Nybegynder
19. september 2013 - 20:24 #5
den var gal med det ene store på serveren