Avatar billede Louisehk Nybegynder
17. juli 2013 - 19:11 Der er 11 kommentarer

Flytning af program til ekstern hardisk

Hej.
Jeg har et Silhuette program, som bruges til at skære figurer ud i karton. Det er et gratis program, men man køber skærefiler på nettet igennem programmet. De skærefiler man køber, de kan kun bruges på den computer man har købt dem fra.
Jeg har prøvet at kopiere programmet via USB stik over til en anden computer. Det virkede selvfølgelig ikke.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis man kunne flytte programmet fra computeren og over til en ekstern harddisk, så jeg kan bruge programmet og skærefilerne fra hvilken som helst computer.
Programmet med skærefilerne ligger nu på en meget gammel bærbar computer med Windows xp

Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre på nogen måde?

Venlig hilsen
Louise Kristensen
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juli 2013 - 19:24 #1
Jeg vil antage det er ulovligt at gøre da du selv skriver de kun kan bruges på 1 pc.

Har du kontaktet dem og spurgt om du kan flytte det over på en anden pc og der ed også fjerne dem fra pc 1?

Burde være muligt hvis vi antager pcen går ned fx.. Ellers står man i en ret trist situation..
Avatar billede Louisehk Nybegynder
17. juli 2013 - 19:29 #2
Det kan du selvfølgelig have ret i.
Jeg vil da lige prøve at skrive til dem og spørge.

Tak for dit svar
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. juli 2013 - 19:33 #3
Se lige linken til deres support side her:

http://www.silhouetteamerica.com/?page=faq&s=710

How can I recover my purchased images if my computer crashes or I get a new computer?

Our company maintains a database of all Silhouette users and their download histories. In the event of a computer crash or computer replacement, after re-loading the software onto your new computer, you may log into your Silhouette user account with your email address and password and simply visit your "My Account" options. There is a recovery feature there that will allow you to recover your previous purchases without having to re-purchase anything.

To recover your previously downloaded images onto a new computer, please do the following:
1.Install the Silhouette Studio software program

2.Open the Silhouette Studio software
3.Click on the Silhouette Online Store button
4.Log into your account
5.Go to the my account link
6.Go to Recover All Downloaded Designs
7.Enter your password
Avatar billede Louisehk Nybegynder
17. juli 2013 - 19:44 #4
Det har jeg også læst, men problemet er bare, at jeg også selv har lavet en masse skærefiler, som også ligger i samme bibliotek som de købte skærefiler. Dem kan jeg ikke hente ned igen på samme måde som de købte skærefiler. Men tusind tak for dit svar.
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. juli 2013 - 19:51 #5
Er dine egne skærefiler også låst?

Men det nemmeste er nok at prøve at kontakte dem.
Avatar billede Louisehk Nybegynder
17. juli 2013 - 19:54 #6
Ja det vil jeg mene. De ligger i hvert fald samme sted og jeg kan i hvert fald ikke kopiere dem, på den ene måde jeg kan finde ud af at gøre det. Men jeg ved ikke så meget om sådan noget, så det eneste jeg har prøvet er at kopiere programmet og så sæt det ind på et USB stik...

Men jeg må lige prøve at skrive til dem.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. juli 2013 - 20:15 #7
Du kan godt flytte programmet over på en ekstern hardisk. men så  vil alle genveje til programmet ikke virke, og hvis du setter den eksterne hardisk til en anden computer så er der stor sandsynlighed for at det ikke vil virker.

Du kan kun flytte programmet over på en ekstern hardisk, hvis programmet ikke køre.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. juli 2013 - 20:16 #8
Det bedste du kan gøre er at afinstaller programmet på computer, og installer det på den ekstern hardisk.
Avatar billede Louisehk Nybegynder
17. juli 2013 - 20:42 #9
Det er desværre ikke en løsning, for så mister jeg alle mine filer.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. juli 2013 - 21:47 #10
Hej, som regel kan man bede den om at lade være med at slette indstillingerne.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juli 2013 - 21:52 #11
Til Louisehk og MadsHaupt

Jeg antager i begge er nye herinde på eksperten.dk og vil derfor give jer et guldkorn.

I en debat bruger man "kommentar" indtil spørger har fået en "kommentar som er en løsning i spørgers øjne. Derefter beder spørger (Louisehk) den eller de brugere der har leveret løsningen om at smide et "svar" og når dette er gjort acceptere spørger (Louisehk) og man deler point ved at sætte kryds i 2 "svar" før man trykker på accepter knappen.

Louisehk oplys venligst om hvem der skal smide et svar.