Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2013 - 00:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan pludselig ikke logge på Nordeas netbank med windows 8 pga fejl med java

Jeg kører i desktop mode.
Jeg har af- og geninstalleret java.
Det har virket før
Sommetider (!) når jeg logger på, får jeg en besked i bunden:
"Det blev forsøgt at installere et ActiveX-objekt fra dette websted, men dette blev blokeret i Internet Explorer"
Jeg har prøvet at fortsætte både med og uden at installere denne.
Når jeg installerer får jeg at vide med overskriften "brugerkonti", at et 'ukendt program fra en ukendt udbyder forsøger at køre et program' - når jeg gør det, får jeg beskeden "Windows har spærret denne software, fordi udgiveren ikke kan bekræftes" (og dén tekst har jeg også søgt på). Navn: cbt.
What dælen do I do?
(ser efter svar tirsdag)
16. juli 2013 - 08:54 #1
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2013 - 11:16 #2
Tak Larry, men: Jeg kører IE 10 og ønsker ikke at optimere men at rette en fejl.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. juli 2013 - 13:04 #3
Prøv at afinstalle java - du kan gøre det med det her tool http://en.kioskea.net/faq/1560-remove-previous-versions-of-java-with-javara

og så prøve at hente nyeste version http://java.com
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. juli 2013 - 20:35 #4
har lige været i samme situation, og prøvet alt ovenstående men endte alligevel hos deres support.

Ring til  dem. De har afinstallationsprogrammer der er bedre end revo uninstaller og CCleaner mht til java.

Det er det de sidder der for
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. juli 2013 - 20:54 #5
Avatar billede Singh Nybegynder
18. juli 2013 - 08:05 #6
Det er bare et forslag..

Jeg ved ikke om det helt virker med dit problem men prøv se min gamle tråd om java:
http://www.eksperten.dk/spm/980954#reply_8059143

Du kan prøve at installere det som halifax skriver

--
Harry
--
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. juli 2013 - 09:56 #7
singh>>- du nævner halifax -  det er det samme program man kan finde via mit kioskea.net link #3 (blot til info)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. juli 2013 - 09:57 #8
tillader mig lige at ligge et svar
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. august 2013 - 14:11 #9
Undskyld lang svartid. Ferie og blah blah. Jeg løste problemet ved at geninstallere Windows 8. Jeg sørger altid for så vidt muligt relativt nemt at kunne scratche ved at have dokumenter og billeder på eksternt drev og en liste med mine programmer. Selvfølgelig lidt besværligt, men dét værd i stedet for at have en masse snavs på harddisken. Nå, det var en anden snak. Tak for svar! Svaret fra cyberspace om at afinstallere og geninstallere Java var nok tættest på, selvom jeg selvfølgelig havde prøvet det :-)