Avatar billede flowerbellis Nybegynder
08. juli 2013 - 13:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetforbindelse på trods af fejlsikret tilstand m. netværk

Hej Folkens

Jeg har en pc med win xp på. Jeg har været ramt af denne her politivirus og har fået ordnet det værste via en Hiren's Usb. Mit problem er, at jeg stadig ingen internetforbindelse kan få på mit OS, hverken normalt eller i fejlsikret tilstand med netværk.
Jeg har et kabel tilsluttet min computer via en router, og jeg kan sagtens få forbindelse via Hirens boot cd. Jeg har skannet min computer flere gange med diverse skannere bl.a. Malwarebytes antimalware og der er også blevet fundet noget men der har ikke været infektioner i de sidste skanninger jeg har foretaget. Jeg håber der er nogen som er villige til at hjælpe mig lidt.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
08. juli 2013 - 13:32 #1
Har du tjekket at du ikke har fået slettet din driver til netkortet? hvordan med din firewall?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. juli 2013 - 17:09 #2
Hej.

  Det er sikkert dine DNS-servere, der stadig peger på noget snavs. Prøv at bruge Google's DNS på IP#8.8.8.8 som din DNS of se om der ikke kommer hul igennem?

De bedste hilsner
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
08. juli 2013 - 18:19 #3
Driveren skulle være up-to-date. Og jeg har Windows firewall til men den har jeg også prøvet at deaktivere. Det hjalp ikke.
Inde i Netværksforbindelser står der at netværkskablet ikke er tilsluttet, selvom jeg ved det er. Det virker også fint via Hiren's mini xp.
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
08. juli 2013 - 18:25 #4
Det hjalp ikke at skifte DNS'en. så den er tilbage på automatisk.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. juli 2013 - 18:38 #5
Hov, for resten - check lige dine proxy-settings: Du skal selvfølgelig ikke have nogen proxy sat!
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
08. juli 2013 - 20:32 #6
Har ikke proxy til. :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. juli 2013 - 22:06 #7
...mystikken breder sig. Får du et fornuftigt svar, hvis du laver en nslookup?
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
09. juli 2013 - 14:12 #8
Ja jeg synes også det virkelig er mystisk.
Forstår ikke helt hvad et nslookup er. Hvordan laver jeg sådan en?
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
09. juli 2013 - 14:32 #9
Har lavet et nslookup nu og den siger

*** Default servers are not available
Default server: UnKnown
Address: 127.0.0.1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juli 2013 - 21:19 #10
Okay, ja så kommer du ikke på internet. Det var det, jeg sigtede til med at tjekke dine DNS-settings.

Når du laver en nslookup, validerer den først, at den rent faktisk kan forbinde til den DNS-server, der er default. Hvis du vil prøve en alternativ, kan du f.eks. skrive [server 8.8.8.8] i nslookup'en, så skifter den til Googles DNS. Når den er connected, prøver du bare en vilkårlig side, f.eks. [www.jp.dk] og ser om den returnerer en valid IP#.
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
11. juli 2013 - 22:01 #11
Jeg fik desværre ikke løst mit problem og valgte at formatere computeren. Men jeg tror det var driveren der var noget galt med.
Avatar billede flowerbellis Nybegynder
11. juli 2013 - 22:02 #12
Jeg tror mine point skal gå til "strikemusic" Og tak for hjælpen alle sammen.