Avatar billede elvork Nybegynder
02. juli 2013 - 22:53 Der er 15 kommentarer

Windows 8.1 problem!!

Jeg har lige hentet Windows 8.1
Men er det så normalt at den sletter alt på ens pc?
Og jeg syntes også at det er en meget mindre resolution?
Og den er også på engelsk og man kan ikke skifte til dansk?
For der hvor man vælger sprog er dansk grå og man kan ikke trykke på den??

Hvad er der lige sket???!
Plz hjælp mig!
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2013 - 23:45 #1
Ang. din resolution, så skal du sikkert hente driveren til dit grafikkort, så burde det evt. virke igen :)
Avatar billede elvork Nybegynder
03. juli 2013 - 00:10 #2
Nu er resolution fixet!
Men det er nu mere at det ikke er på dansk
Det gad jeg godt at få fixet!
Avatar billede platik Nybegynder
03. juli 2013 - 08:55 #3
Sidst jeg læste om 8.1 preview. Var en af grundene til man ikke bare kunne opdatere via storen i danmark at den endnu ikke var lavet på dansk. Så du bliver desværre nok nød til at vente eller gå tilbage til 8.0.
Avatar billede platik Nybegynder
03. juli 2013 - 09:01 #4
Hvis du opdatere via storen skulle den ikke slette alt, men ikke muligt så længe den ikke findes i en dansk version :-).

Og lidt kilder:
http://www.computerworld.dk/art/227448/her-kan-du-faa-fingrene-i-den-spritnye-windows-8-1
http://www.version2.dk/artikel/nu-kan-du-proeve-windows-81-med-den-genopstandne-start-knap-52736
Avatar billede elvork Nybegynder
03. juli 2013 - 09:39 #5
Men så det jeg kan er bare at vente??

Og hvor lang tid går der for det kommer på dansk?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 10:59 #6
#5
Hvor længe der går, det kan kun Microsoft svare på (eftersom de mig bekendt endnu ikke har meldt noget konkret ud).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 11:01 #7
Læg også mærke til ordet 8.1 preview, det er ikke den endelige version, du må forvente at den ændres/forbedres.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 11:08 #8
Selv om man vælger Gem personlige ting, så slettes alle de proggrammer man selv har installeret, og en geninstallering er, efter min mening, et alt for stort arbejde, når man alligevel skal til det igen, til efteråret, når den endelige version kommer.
Du kan prøve at downloade en dansk sprogpakke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 11:20 #9
#8
Har MS meldt ud det bliver til efteråret at der kommer en dansk version, eller er det blot dit gæt ?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 12:36 #10
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2013 - 13:23 #11
jf den FAQ, som man bør se i før man henter preview:
What languages is the preview available in?
Windows 8.1 Preview is available in Arabic, English (US), Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), French, German, Japanese, Korean, Portuguese (Brazil), Russian, Spanish, Swedish, and Turkish.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 16:33 #12
#10 Det er meget muligt, men også muligt at den danske først kommer senere (ville ikke være første gang).

Om de vil tillade frit sprogvalg når den endelige version er på banen, aner jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:42 #13
Ja ok, på den måde er det jo et gæt:) Det ville undre mig om der ikke, i den færdige version, var mulighed for sprog, ligesom der er i win8 pro. Ellers vil det jo være en forringelse.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 17:08 #14
Enig, men hvis de ikke har alle sprog klar (div knapper og menuer), så kunne man forestille sig, at de stater med dem som kunne hentes som preview.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 12:53 #15
#14 Ja det er jo nok muligt. Jeg har tænkt mig, når 8.1 er helt færdig, at installere på engelsk, for så får man i alt fald serveret i første ombæring, og muligheden for fejl er mindre når der ikke skal oversættes.