Avatar billede allegro Nybegynder
24. juni 2013 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adressefletning/brevfletning med Quark Express dokument

Hvem har erfaring med at brevflette via et Quark dokument?

Case: Jeg vil gerne lave en skabelon via Quark Xpress og have den flettet med postmodtager fletteinfo. Det er helt simple adresse-flettefelter jeg skal flette, men til gengæld kan modtagerne komme helt op på 4.000 stk..

Jeg har prøvet JoLetter Extension fra JoLauterbach som minder meget om flettefunktionen i Word. Men den kan ikke håndtere så mange modtagere.

Og jeg har forsøgt at importere en pdf eller en jpg af mit Quark dokument til Word. Men det giver en uskarp Word udskrift i print.

Jeg har for øvrigt også prøvet at printe jobbet á 2 omgange (først de flettede adresser og bagefter selve grafikken fra Quark). Men det skaber problemer for printeren som varmer papiret op i første udskrivning på en måde så den ikke kan printe på samme papir nummer 2 gang. (Noget med strukturen i papiret som er brudt og derfor skaber papirstop.)

Nogen idéer, erfaringer eller løsningsforslag??

(PC, Win7, Quark 8.5)
Avatar billede finb Ekspert
24. juni 2013 - 12:29 #1
Omdan pdf til alm. tekst,
gem som tekst, eller fx via google:
"doc a pdf"
tilret i word og flet.
Avatar billede allegro Nybegynder
26. juni 2013 - 08:52 #2
Tak finb for forlaget. Desværre har jeg ikke fundet en PDF-til-Word converter som ikke forringer kvaliteten på udskrifter eller ændrer på layout/skrifttyper. Det duer desværre ikke for mig i længden.

Til gengæld fandt jeg et plug-in til Adobe Acrobat som tillader mig at flette direkte fra den færdige højopløselige PDF.

NB: Løsningen som er fra evermap og hedder AutoMailMerge er desværre ikke gratis og forudsætter at man har Adobe Acrobat i forvejen.