Avatar billede krestensb Nybegynder
20. juni 2013 - 08:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

advarsler ved afvikling af makro

Jeg vil gerne køre en række forespørgsler og jeg vil gerne gøre det med en makro. Problemet er at hver gang makroen skal køre en forespørgsel skal jeg klikke ja til først at jeg vil ændre data i en tabel, og dernæst at jeg vil indsætte data i en tabel.
Kan man på nogen måde slippe af med de advarsler ?

Mvh Kresten Buch
Avatar billede supertekst Ekspert
20. juni 2013 - 08:33 #1
Prøv evt.:

Application.DisplayAlerts = False
Avatar billede krestensb Nybegynder
20. juni 2013 - 08:45 #2
jeg bygger mine makroer i designvisning. Ved du hvordan man gør det samme der?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. juni 2013 - 08:49 #3
Fra VBA er det

  DoCmd.SetWarnings False
Åbn/kør din query her
  DoCmd.SetWarnings True

I en makra skal du først trykke på 'Show all action' eller hvad den nu hedder på dansk hvis du har en dansk version

Det gule udråbstegn du måske ser ved siden af den i makrodesign betyder at man skal huske at slå det fra igen da forkert brug kan give mange problemer.
Avatar billede krestensb Nybegynder
20. juni 2013 - 08:54 #4
Det løste sig, jeg havde overset en knap der angiver "Vis alle handlinger" i "Vis/Skjul" menyen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. juni 2013 - 09:08 #5
Velbekom og selv tak