Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 18:30 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad for en printer skal jeg vælge? (farve laser)

Jeg går med tanken om at investere i en laser printer, men hvad for en model skal man have til en små 5-6000,-
Har haft en OKI før, og den var super god, men er der andre mærker der også kan bruges.

Den skal nok ikke printe mere end små 1-200 sider om måneden, og sandsynlig på alm papir, både farve og SH.

Helst kunne købes herfra:
http://www.computersalg.dk

Og ved godt at Blæk er bedst til foto og skidt og møg, men bryder mig bare ikke lige om de blæk printer, har haft mine erfaringer med dem, og de er altså ikke gode :)
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 18:31 #1
Glemte at sige gerne med netværks print, men dog ikke et must.
Og så lige den behøver ikke koste 6k :D
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. juni 2013 - 18:45 #2
denne kunne være en mulighed

http://www.computersalg.dk/produkt/376009/hp-color-laserjet-cp2025n-printer-fa

men ellers søg på edbpriser.du under navnet laserjet cm2320 fxi den har også print kopi og scan med
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 19:00 #3
Kan nu ikke lige finde den LaserJet du nævner der, jo på google men ikke på edbpriser.dk

Men fandt da den her også, tror den minder om:
http://www.computersalg.dk/produkt/1046787/hp-laserjet-pro-mfp-m521dn-multifunkti

Den du linker til har dog kun 600 x 600 dpi, kan ikke huske hvad min gamle en havde :D Men er 600 ok til visitkort og andet grafisk stads ?
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 19:14 #4
Hvad er forskellen på de her 2:

http://www.computersalg.dk/produkt/383143/oki-c610-duplex-and-network

http://www.computersalg.dk/produkt/383132/oki-c610-duplex-network-and-tray

For ser man spec på dem så vejer de det samme, har samme mål.. . .
Men det kan de da ikke have når det er en Tray med til den sidste ?
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. juni 2013 - 19:43 #5
ud over bakken er der ikke den store forskel , mine personlige erfaringer med OKI er de er er meget dyre i drift. et andet bud kunne være denne

http://www.edbpriser.dk/all-in-one/hp-laserjet-pro-300-color-mfp-m375nw-id-6560852.aspx?q=laserjet+cm
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2013 - 20:01 #6
Laser printere er i dag generelt dyrere i drift end en blækprinter er. Har for ikke længe siden læst en stortest af 11 printere på Komputer for alle
Der er en lille video her om testen http://komputer.dk/nyheder/hardware/video-af-seks-dages-printertest men for at få det fulde overblik bør man læse den i bladet
Vinderen var en blækprinter Hp officejet Pro 8600 med en sidepris på 0,37 kr, hvor den billigste laser (Canon i-Sensys MF8040Cn) kostede 0,88 kr pr side.
Har selv en gammel HP Officejet fra 1999 som stadig virker perfekt, så jeg tror du har været uheldig med de blækprintere du har brugt.
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 20:03 #7
Kan se du er glad for HP :) Var jeg også da jeg arbejdede i Merlin i sin tid hehe.

Hmm, er svært valg syntes jeg.
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 20:08 #8
Så godt den video i en anden SPM her på siden, kigger altid lige hvad der er før jeg poster :)

Men syntes det er ok at de koster lidt mere at printe, er ikke mig der skal betale, det er dem jeg printer for :) Arbejder med lidt grafik nu og da, og skal så men bare printe lidt grafik, til kunderne.

Og jeg ved godt at Blæk er bedre kvalitet, men taber man en dråbe vand på den så er det hele ruineret, det er det så ikke med laser (hvis jeg husker rigtigt)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2013 - 20:10 #9
#7 Man kan vel ikke været andet når den trofast har fulgt mig i 14 år uden at lave problemer :-)
De sidste 4 år har den udover det som jeg selv har brugt den til, også blevet brugt til at som printe fakturaer ud i det firma jeg er ansat i.
Så ja den er jeg glad for.
Man kan jo selvfølgelig ikke vide om den næste holder lige så længe, men mit valg af ny printer vil helt sikkert blive blæk næste gang også.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2013 - 20:12 #10
#8 Jeg har ikke erfaring med hvor vandfast en laserudskrift er desværre i forhold til blæk :-(
Avatar billede dudesicko Novice
18. juni 2013 - 20:29 #11
#10, du kan jo bare se de fleste fakturaer man får fra firmaer, de er printet på laser, og det holder til vand, men printer man med en blæk og det er et godt billede, og man så lige "nyser" så render farverne :D

Ok måske ikke lige ved et nys men overdrivelse fremmer en stådreng :D

Men ok jeg kigger lige på HP også så, eller har kigget lidt faktisk.
http://www.edbpriser.dk/printer/hp-laserjet-enterprise-m551dn-danmark-id-5516945.aspx

Dog uden scan, fax, kopi. .. En fax og kopi ville jeg nok ikke få brugt, men en scanner ville ikke være af vejen, men dem får man jo snart smidt efter sig når man køber noget print papir :)
19. juni 2013 - 10:20 #12
Du har ret mht blækket, det flyder ud når det bliver vådt/fugtigt.
det gør laseren ikke.

Hvis du skal bruge den til visit kort, vil jeg anbefale at finde en med vandret indførings bakke, og gerne vandret udbakke. Det skal ikke være primær bakkerne, bare den har mulighed for det, af hensyn ti visit kortene.

Her i privaten har vi 2 farve lasere, alle blækprintere er smidt ud / foræret væk incl. ubrugte blæk patroner.

Den ene er en all-i-one dvs. print/scan (=kopi) netværk og modem/fax. Den er i den billige ende, og den har desværre ikke de vandrette bakker. Så vi har stadig et stort skrummel, uden netværk og scanner stående, og den bliver kun brugt til visit kort.
19. juni 2013 - 10:21 #13
PS når det nu er til professionelt brug, så brug lidt flere penge på den.
Vores AiO er i den billige ende, og den er lavet mere spinkelt end den anden.
Avatar billede dudesicko Novice
19. juni 2013 - 15:10 #14
#12 Har du et link til en god printer?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 21:21 #16
#7 Så er du jo stadig glad for HP, hvis en af disse bliver dit valg ;-)
Kan dog desværre ikke råde dig til hvilken du skal vælge.
Avatar billede dudesicko Novice
19. juni 2013 - 21:58 #17
#16 Ja jeg kiggede på pris for tromler og toner,og tror jeg slipper lidt billigere i længden med en HP, men køber jeg:
1) HP LaserJet Pro 400 color MFP M475dw..
Frem for
2) HP Color LaserJet Enterprise M551dn.
Så får man jo lige en stak flere gadgets med så som Kopi, Scan.

Men i 1. får man kun 600x600 DPS men i 2. får man 1200x1200, prisen for de 2 er jo stortset ens, men tror man får en bedre printer i 2. Jeg kan jo bare købe en scanner ved siden af.

Eller hvad siger i ?
21. juni 2013 - 10:30 #18
Desværre jeg har ikke et godt link.

Men jeg kan se du selv har fundet nogle :)

Det ren printer med Duplex og universal kassette.
kontra
Multi function, med 1 kasette og ingen duplex.

Jeg mener printeren er bedst til visitkort, mens multifuntion jo så har nogle flere features.

Det er gunden til vi har begge dele her i huset. Hvis ikke det var for min kone skriver en del visit kort ud, så kunne printeren godt smides ud. Men printeren kan køre visit kortene fladt igennem, og det er jeg noget hysterisk med. Alt andet bruger vi multifunc til.

ps. Vi bruger ikke labels!
Avatar billede dudesicko Novice
22. juni 2013 - 00:34 #19
Sorry, var på sygehuset skulle opereres, have fjernet min Galle blære, men er hjemme igen.

Jeg ved sgu stadig ikke hvad for en jeg skal have købt :( Eller om jeg skal tage en helt anden model lol, har nok set mere printer end det er godt for en :D
Avatar billede sky Nybegynder
22. juni 2013 - 08:16 #20
Kig evt. på Samsungs farve lasere. Knap så gode til fotos men gode til skrift.
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. juni 2013 - 09:22 #21
#0 min HELT klare anbefaling:

køb en printer i et kendt mærke;
OKI, Canon, HP, Xerox, Lexmark ...

hold dig langt væk fra "hov vi kan lave elektronik så vi begynder, at lave printere" -producenter ...

Samsung er et godt eksempel på nogen jeg helt klart IKKE vil anbefale.

lad være med, at kigge for meget på forbrugsstofferne.
du finder måske en printer som er billig på tonerpatronerne ... (jvfr ovenstående pristest)

men alle de pristests "glemmer" tromler, overførselsenheder, fikseringsenheder og overskudsbeholdere i deres beregninger ... og derved kan du ikke stole en flyvende fis på beregningerne.

typisk holder en tromle til 5-10 gange forbruget på en toner, overførselsbælte/fikseringsenhed ca. 3-5 gange forbruget på en tromle.

mange "hobby" laserprintere (som er det du kigger på) skal købe nogle af forbrugsdelene som reservedele, altså med andre ord køb ny printer.

den her er en glimrende HP printer med netværk:
http://www.computersalg.dk/produkt/775224/hp-laserjet-enterprise-m551n-printer-
Pris kr. 3.800,-

eller denne med automatisk dupleks enhed:
http://www.computersalg.dk/produkt/960268/hp-laserjet-enterprise-m551dn-printer-
Pris kr. 5.000,-

det er en stor klods men den vil gøre dig gavn i mange år.
den har ordentligt papir indfødning (500 ark)

den kører ægte PCL5/6 OG PostScript og ikke det "emulerings pjat" mange andre benytter som fortolker billeder pivringe.
Avatar billede dudesicko Novice
22. juni 2013 - 14:48 #22
Ah tak for dit fine svar Juleulven, tror nok at jeg havde læst et sted at den sidste HP printer du nævner den til 5000 har Tromle med i deres toner, men er ikke helt sikker.

Den sidste er nok den jeg køber, var også den jeg havde kigget på mig selv :)
Avatar billede dudesicko Novice
20. december 2013 - 02:28 #23
juleulven Smider du lige et svar, fik aldrig afsluttet her, jeg købte HP LaserJet Enterprise M551n.
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. december 2013 - 18:14 #24
:-)