Avatar billede TheLycain Nybegynder
17. juni 2013 - 16:50 Der er 6 kommentarer

Passer tingende sammen? Hjælp ønskes.

Har kigget lidt på nogle forskællige dele til en computer. Nu har jeg ligesom fået samlet et valg a dele som jeg tror kunne være godt. Men jeg har ikke meget forstand på Hardware selv så jeg bliver nød til at spørge lidt om hjælp.

Jeg havde tænkt lidt på det nye GTX kort.
EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
fra 700 serien. Lidt dyrt men jeg kommer til at spille en del på den så et godt grafikkort er en prioritering.

Jeg har dog set på en hjemme side at der er krav ligesom ved alt andet PC udstyr.

"PCI Express-compliant motherboard with one dual-width x16 graphics slot

8-pin + 6-pin PCI Express supplementary power connectors

Minimum 600W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42A)

Microsoft Windows 8, Windows 7, Vista, XP"

Alt dette skal jo tages til overvejning når man vælger motherbord/bundkort. Her er jeg helt blank. Jeg ved at der er en socket på et bundkort som skal passe til din processer og at der er noget som heder SLI hvilket giver mulighed for flere grafikkort. Computeren bliver den slags som aldrig er færdig og hele tiden vil blive ændret der for er SLI mulighed også en prioritering hvis muligt.

Hvad angår processer havde jeg tænkt på:
Intel® Core i5-3570K Processor

eller

Intel® Core i7-3770K Processor

I7 er selvfølgelig bedst men til at spille har jeg hørt at I5 skulle være lige så god så dette afhænger af hvor mange penge resten af computeren kommer til at koste. Så vidt jeg ved er de to processorer med 1155 socket.

Jeg vil gerne høre om dette bundkort opfylder alle kravende efter som at jeg er helt blank, og hvis ikke om i så ikke ville linke til en hjemme side eller i hvert fald skrive navnet på et bundkort som der lever op til alle kravende.

MSI Z77 MPower, Socket-1155

På forhånd tak for hjælpen og undskyld at jeg er helt blank på hardware delen.
Avatar billede TheLycain Nybegynder
17. juni 2013 - 23:41 #1
Jeg ved godt at 2 780'ere er næsten ubrugeligt og at 1 burde være nok men det er kun til fremtidssikring. Syntes lige jeg ville sige det. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 11:52 #2
PCIe 3.0 x16     3 stk.
• Supports ATI® CrossFire™ Technology
• Supports NVIDIA® SLI™ Technology

Ja det kan godt bruge 2 stk GTX 780, men det vil kræve en noget kraftigere strømforsyning end 600 Watt, såfremt du montere kort nummer 2.
(Faktisk et 600 Watt absolut bund ved ET stk. GTX 780.)
Avatar billede TheLycain Nybegynder
20. juni 2013 - 13:45 #3
Ok så jeg skal bare finde et bundkort der indeholde de 3 ting og så er det godt nok eller? Links ville være rare :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 21:49 #4
• Supports ATI® CrossFire™ Technology
Har du ikke brug for til det nævnte grafikkort.

De to andre ting bør række, såfremt du holder dig til ATX standarden (størrelsen på bundkortet som er den mest almindelige).

Du har faktisk også kun brug for...
PCIe 3.0 x16    2 stk.
• Supports NVIDIA® SLI™ Technology
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
23. juni 2013 - 20:26 #5
Istedet for dit valg af processor "i7 3770k" Ville det være en langt bedre løsning at give ca. 150 kr. mere for den nye 4 generation code named hasweel. altså en i7 4770k elelr en i5 4670k.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 11:37 #6
#5 så skal der også et andet bundkort til, pas på ikke at råde ham så han ender med stumper som ikke passer sammen.  :-)