Avatar billede smackers Nybegynder
12. juni 2013 - 07:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Behøves webhotel (fx. hos one.com) hvis mit domænes DNS styres (fx. hos dnsmadeeasy.com) ?

Jeg købte for et par år siden et webhotel hos one.com.
Domænet bruges kun til email som hostes eksternt, og DNS styres eksternt hos dnsmadeeasy.com.

I dag prøvede jeg at logge ind på one.com og fik beskeden:
  "The domain does not exist in the customer database."

Kan et domæne opretholdes så længe DNS peges korrekt og DK-hostmaster betales sit årlige gebyr?
Avatar billede leif Seniormester
12. juni 2013 - 07:50 #1
Hvis du ikke bruger hverken email eller web hos one.com men det ligger hos andre så skal du ikke bruge one.com til noget hvis din DNS håndteres af dnsmadeeasy.com

Ja, betaler du dit gebyr til DK-Hostmaster (hvis domænet er .dk) så kan du blive ved med at have domænet.

Dog er det et .COM/.NET/.ORG osv så skal det betales hos den nuværende Registrator
Avatar billede smackers Nybegynder
12. juni 2013 - 08:00 #2
Det var da herligt.

Så burde man kunne finde det billigste sted at købe et domæne uden webhotel og spare en masse dér, vel?

Kender du nogen steder?
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. juni 2013 - 12:24 #3
Jeg plejer at anbefale http://www.gratisdns.dk der koster det ca. 90 kroner for det første år. Dvs. 45 til hostmaster og så ca. 45 til dem for oprettelse. Så hænger du ikke på noget som helst efterfølgende, og du kan vælge at styre din dns fra dem eller flytte det væk uden at det koster dig noget.
Avatar billede smackers Nybegynder
12. juni 2013 - 12:39 #4
Fantastisk, det gør jeg for fremtiden :)

Mange tak til jer begge!

/S
Avatar billede smackers Nybegynder
12. juni 2013 - 12:41 #5
Leif og Moddi, har i kun lagt kommentarer? Så kan jeg ikke dele point ud :(
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. juni 2013 - 14:08 #6
Det er blot at bede om svar, når spørgsmålet er løst :)

Så venter du blot på at begge har aflagt et svar, og så kan du uddele point
Avatar billede smackers Nybegynder
12. juni 2013 - 14:16 #7
OK :)

Smider du også et svar Leif? :)
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2013 - 21:41 #8
Som moddi nævner så kan jeg kun tilslutte med at bruge www.GratisDNS.dk som jeg selv bruger til 99% af alle mine domæne oprettelser uanset om det er .DK/.COM/.NET eller andre af dem som de tilbyder.