Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 12:36 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

mit internet er langsomt....? på steam? og andre steder

som jeg siger i denne video hvor i kan se mit problem er så har jeg 150 mbps. men hvorfor downloader jeg så kun med 45 kbps på steam og andre steder på nettet det er stressende..... skal lige sige at min fars net som kørre på den samme router trådløst køre helt fin? jeg er dog i 6 væk fra routeren han er 2-3 ???  http://www.youtube.com/watch?v=l4tHR83cPtk&feature=youtu.be her foirtæller jeg lige lidt 9om det og viser det? jeg kan også sagtens lige filme hvor min pc og routeren står:) så i måske kan se om der er nogle forsstyrelser? jeg kan ikkke engang se youtube med hd????
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
09. juni 2013 - 12:48 #1
Hej. Prøv at bruge et netstik istedet for, trådløs internet.
Eller så må der være en indstilling på steam, hvor du kan ændre hvor meget den må bruge af dit internet.
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
09. juni 2013 - 12:51 #2
Og forresten prøv, at tage en test her:

http://www.speedtest.net/

Og så lig dine resultater ud her. Den tester din internet speed.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 12:51 #3
jeg ved godt attrådløs ikke  er optimalt så du ikke får den fulde styrke af dit net, men da jeg har værelse i den anden ende af huset har vi faktisk ikke muglighed for at trække et lan stik...? :-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 12:53 #4
på testen havde jeg 5,45 Mb/s.... mhh  men stadig kan jeg knap nok se en youtube video?:-/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 13:23 #5
Ny computer skriver du. Men er alle drivere i nyeste version?
Har i prøvet at resette routeren?
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 13:44 #6
ja det har vi, men jeg tænkte på om det kunne være fordi nettet skulle gennem vægge og dører osv.  fordi at min far net køre bare derud af?:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 13:49 #7
Kan se du har tre streger som styrke (fra video).
Kører din fars net med fuld signal (5 streger)?
Vores trådløse herhjemme falder også drastisk hvis man går hen i den anden ende at huset (ca 14 meter).
Den lander på max 2 streger her. Ved to streger hakker også vores trådløse net når utube streames. Vi kører med en 20 mbit forbindelse.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 13:52 #8
altså min fars køre med fulde steger og selfølgelig kan den droppe:-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 13:53 #9
men han bruger ikke den samme trådfløse ting som mig han bnruger noget der hedder d-link hvor man sætter stikket i computeren og så er der ledning så han kan placere sin trådløse opfanger til han computer over skriveboredet... ? :-)
09. juni 2013 - 13:53 #10
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hvilken Browser / Version ?

www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:00 #11
altå det er windows 7...:-) og computeren er helt ny og der er kun spil og steam og origin osv installeret på den...  men lige da jeg fik den stod den ikke ved mit skrivebord men hende ved mit fjersyn... og der virkede internettet fint den downloadede fra steam med 1-4 Mb/s men da den kum underskriveboredet kom den på 1-2 stregerr og jeg havde faktisk intet net så rykkede jeg den ud og vender bagdelen af den med mine netværs ting ting mod routeren inde i stuend der er vel 89-12 meter derind? men siden den står her hvor jeg rykkede den hen som faktisk er tættere på routeren er mit internet blevet undksyld mit franske lort... :-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:05 #12
sry stavefejl ny keyborad .... 8-12 meter .... :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:11 #13
Har du haft problemet helt fra starten af?
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:13 #14
nej men fæørst da jeg rykkede min computer men den står fakt6sik tættere på nu?:-/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:16 #15
Hmm lyder lidt mærkeligt du så ikke kan få fart på ved at flytte tilbage.
Er den tjekket for snavs?
Prøv at køre følgende programmer:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:17 #16
Prøv evt at deaktivere/aktivere dit netkort engang, så den henter ny ip og dns.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:22 #17
jeg har prøvet at rense den der var ingenting, jeg har nemlig sådan et abonnoment til norton security :-) der varinbtet også prøvet at deaktivere netkortet virkede ikke?:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:35 #18
Har du prøvet midlertidigt at deaktivere Norton?
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:40 #19
nej :-) hvorfor kan det da hjælpe?:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:48 #20
Der kan være blokeringer/ændringer i firewall eller antivirus som gør at du ikke får den rigtige hastighed.
En deaktivering kan verificere dette.
Windows firewall er formodentligt lukket ned?
Du kan se det i sikkerheds centeret.
Du kører kun med 1 antivirusprogram ikke? (Norton)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 14:52 #21
jo norton styre min firewall på winwos også og det ser ud som om den er lukket? er det så fordi at norton begrænser adgangen så de kan kontrollere bedre hvilke ting der downloades?:)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 15:03 #22
Kører man med flere sikkerhedsprogrammer samtidigt kan det konflikte.
Derfor er det vigtigt at har man valgt Norton, så er der kun denne som kører sikkerheden.
Man skal ikke have Windows egen firewall kørende samtidigt, og heller ikke andre antivirus programmer.
Det går kun galt hvis man gør dette.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 15:04 #23
men jeg kan ikke ændre min egen firewall den er slukket af norton :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 15:07 #24
Det skal den også være da Norton har firewall indbygget.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
09. juni 2013 - 15:37 #25
:-) ved ikke hvad der er sket men kigge på norton og den fiksede mit problem? wtf men skriver 220661 li8ge et svar så du får point:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 15:42 #26
Så har du fået rettet den tilbage :-)
Fint du fik det løst.
Lægger et svar