Avatar billede hkprofil Forsker
26. maj 2013 - 09:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gmail kalender

Kan I hjælpe mig med, hvor jeg skal stille mit spørgsmål - i hvilken kategori. Prøve under e-mail, men ingen kommentarer??

Jeg har Samsung Galaxy S2 og Android og har indtil nu synkroniseret min aCalendar med Outlook. Mit problem er imidlertid, at jeg altid skal indtaste mine aftaler i Outlook først, da den ikke synkroniserer den anden vej.
Jeg har hørt, at hvis man benytter en Gmail kalender, behøver jeg ikke synkroniser, og den er altid tilgængelig fra cyberspace?

Er der en "ekspert" derude der kan hjælpe mig?(Har windows 7).
Jeg har lagt Gmail-kalenderen ind på min Galaxy, den hedder "31" men når jeg har lagt en aftale ind på mobil, kan jeg ikke finde ud af at synkronisere, så den også lægger sig på min bærbare (i tilfælde af mobil-defekt) mvh
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 16:27 #1
Skal den lægge sig på din bærbare, eller er det tilstrækkeligt, at det bliver synkroniseret på nettet? https://www.google.com/calendar

VH. GrN.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
26. maj 2013 - 16:56 #2
Jeg vil bare gerne kunne finde den og genetablere alle mine aftaler (frem og tilbage i kalender) hvis der sker noget med min mobil!
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 17:08 #3
Google Calendar er en webapplikation, som du altid kan tilgå fra din bærbare. Synkroniseringen bør ske automatisk, hvis du tilgår kalenderen via en browser på din telefon. Hvis du bruger applikationen, kan du tilgå opdateringsindstillingerne via: settings -> Accounts & sync.

VH. GrN.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
26. maj 2013 - 17:34 #4
Super, den sync. fra mobil til web. Skal man gøre noget specielt for at den gemmer aftaler? og ved du hvordan man evt. kan lægge den på skrivebordet, eller på anden måde kan få hurtig adgang  til den, eller hvis jeg skal udskrive en uge?
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 17:48 #5
Du kan altid lave et link til en webadresse (https://www.google.com/calendar/render) på dit skrivebord. Til udskrift ville jeg vælge ugevisning efterfulgt med "ctrl + p". Det virker OK i Google Chrome.

VH. GrN.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
26. maj 2013 - 18:25 #6
Hold da helt op, du har været en stor hjælp for mig TAK. Et sidste spørgsmål, er der ingen tidsfrist på, hvor længe mine aftaler gemmes? Send venl. svar og 1000 tak for hjælpen. mvh Hjørdis
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. maj 2013 - 18:40 #7
Så vidt jeg ved, gemmes indhold på din Google-kalender indtil Google vælger at lukke deres servere ned. Jeg har ikke opdaget, at der skulle være nogen automatisk sletning efter x-antal år. Så længe du ikke bruger alt pladsen 10,1 GB på skrivende stund, så har du ingen grund til bekymring.

VH. GrN.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
14. september 2013 - 20:31 #8
Hej gnowak
Jeg tillader mig at skrive igen, da du var så hjælpsom sidst. Det har fungeret fint med min sync. af kalender på bærbar/Android, men af en eller anden grund vil den ikke synkronisere mere - ved du evt. hvad der kan være sket? Jeg syntes jeg har checket det hele op igen efter ovenstående henvisning?
Jeg giver gerne point!
Mvh
Avatar billede gnowak Nybegynder
14. september 2013 - 21:59 #9
Hej.

Ja, der kan være mange årsager til, at det ikke virker. Hvad oplever du?

VH. HelePlanter.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
15. september 2013 - 08:07 #10
At den ikke synkroniserer mine aftaler på min Samsung Android? Dog virker det med huskelisten?
Avatar billede gnowak Nybegynder
15. september 2013 - 09:19 #11
Hvis du opretter noget i kalenderen på din Android. Popper det op på PC'ens kalender?

Eller er det kun når du opretter noget på din PC, så kan du ikke se det på din telefon?

VH. IdeaHunters.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
15. september 2013 - 09:34 #12
Det er kun når jeg opretter/ændrer aftaler på PC'en, så opdateres den ikke på mobilen?
Avatar billede gnowak Nybegynder
15. september 2013 - 11:06 #13
Prøv at slå synkronisering af Google kontakter fra på mobilen og lav en manuel synkronisering af kalenderen. Du kan eventuelt slå synkronisering af mail fra, hvis du ikke anvender det. Undersøg om der er tilstrækkeligt med plads på telefonen. Alternativt kan du prøve at nulstille telefonen eller nulstille alt synkronisering. Har desværre ikke en Android-telefon længere, så jeg kan ikke laver en mere detaljeret guide.

VH. HelePlanter.dk
Avatar billede hkprofil Forsker
18. september 2013 - 09:10 #14
Hej Gnowak Hvad det var der gjorde at det virker igen, ved jeg ikke helt - men det gør det. 1000 TAK for hjælpen. Dog et sidste spørgsmål... hvordan får jeg sendt dig mine point?
mvh hkprofil
Avatar billede gnowak Nybegynder
19. september 2013 - 20:54 #15
Super.

Jeg tror du bliver nødt til at oprette et ny spørgsmål, hvor jeg kan lægge et svar :-D

VH. HelePlanter.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
20. september 2013 - 10:17 #16