Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 20:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

lav en windows med windows server og ad post Installation

hej som  spørgsmålet lyder på som ønsker jegf og lave en Installation  af windows server 2008 R2 og dhcp og ad og wds og mdt jeg når jeg skal sette en server på har har jeg en media  med mine services på kan mn det ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. maj 2013 - 21:38 #1
Det, du efterspørger, er en færdig-konfigureret "første-DC" i et nyt AD, så den eneste måde, jeg kan se at det kan realiseres på, må være at starte fra bunden med en tom server, installere og konfigurere det hele, så det spiller, og så lave en backup af den, enten til en off-site disk, DVD'er eller bånd.
Så kan der laves en bare-metal recovery af den til en tom server, når behovet opstår.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 23:03 #2
jeg har set at VMware vCenter Converter  kan men om den kan boote på en pc eller om den kun dur i VMware
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. maj 2013 - 11:28 #3
VMware Converter findes i to udgaver: En, der installeres på maskinen, der skal konverters, og en selvstændig, der kan bootes fra. Fælles for dem begge er, at de skal have en VMware-server at aflevere resultatet til.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 20:27 #4
hvordan får jeg det ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. maj 2013 - 20:31 #5
Download Vsphere ESXi 5.1 fra VMware og installer den på en server, det er gratis.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2013 - 00:53 #6
lan den så en kopi som kan boote
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. maj 2013 - 10:48 #7
VMware Converter gør præcis, det navnet lægger på til: Den konverterer en fysisk maskine til en virtuel, så ja, den kan selvfølgelig boote. Skal det gøres supersimpelt, undlader du bare at starte den ovre på Vsphere'en og laver en kopi af den først, så har du kopien at vende tilbage til, hvis et snapshot ikke er nok.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2013 - 10:58 #8
er det iso
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. maj 2013 - 12:18 #9
Er hvad ISO?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2013 - 16:09 #10
den der fil den laver
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. maj 2013 - 16:12 #11
Nej, det er da ikke en ISO, når den konverterer din fysiske server til en virtuel - så bliver den selvfølgelig til en virtuel server, bestående af en VMX-fil og en VHD-fil for hver disk, der sidder i din fysiske server, plus et par andre småting.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2013 - 18:03 #12
VMX-fil godt boote på en pc ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. maj 2013 - 18:45 #13
Nej, den hører til på en VMware-server. Hvis du har en nyere version af VMware Workstation, kan den bruges på en PC. Men da du ikke har nogen erfaring  med VMware overhovedet, ville jeg nok droppe projektet og koncentrere mig om noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2013 - 19:42 #14
jeg har Active Disk på min server og og hvordan boote jeg
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. maj 2013 - 22:13 #15
Aner det ikke. Andre, der vil lege med?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2013 - 16:14 #16
jeg ved godt hvordan man laver en backup  MEN jeg ved ikke hvordan jeg boote den
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. maj 2013 - 18:12 #17
Hvad er det for en backup, du snakker om nu?

Hvis det er en backup fra den indbyggede i Windows, kan du ikke bare boote den. Der skal du have en server kørende med de grundlæggende ting.

Men det har jo så absolut intet med VMware at gøre?!?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2013 - 19:08 #18
den backup software jeg har kørende nu på min windows server 2008 R2 hedder Active Disk Image http://www.disk-image.com og så jeg laver en backup af min server så kopier jeg den til anden server (windows server 2008) hvordan laver jeg en boote disk DVD /cd :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. maj 2013 - 20:54 #19
Aner det ikke, kender intet til Active Disk Image; så må andre byde ind.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 16:09 #20
jeg prøver lige og sette en server op windows server 2008 IKKE R2

og laver et par services på og se om det dur :) ?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2013 - 17:12 #21
den laver en iso fil  er det backup fileren
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2013 - 20:47 #22
...