22. maj 2013 - 21:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site - Simpel og elegant, eller en smule kedeligt?

Hej Eksperter

Jeg har lavet et mindre kampagne-site, der skulle bruges til promovering af en ny EP, som jeg har udgivet. Da jeg lavede designet, blev det utrolig simpelt, og i øjeblikket var jeg helt vild med simpeltheden, men efterhånden kan jeg måske føle, at det er en smule kedeligt.

Siden kan besøges her:
http://going-acoustic.glenm.dk/

Hvad synes du om designet?
22. maj 2013 - 22:39 #1
Hvis formålet med hjemmesiden er at bringe et konkret budskab til en konkret målgruppe, så er jeg helt enig med din simple udformning.  Jeg ville endda gå et skridt videre og vise menuen hele tiden, ikke så den skal folde sig ud ved 'mouse over'.  Det spændende skulle vel være din musik, som du henviser til og giver prøver på.  Af pluspunkter vil jeg nævne, at hjemmesiden ikke har nogen skiftende billeder eller pop-ups eller andet til at distrahere brugerne, men giver brugerne ro og fred til kikke på siden som de selv vil, og at der ikke er nogen reklamer, bortset fra at sidens formål er at reklamere for din EP, og at der ikke er lysegrå tekst på mørkegrå baggrund som synes at være moderne men er trættende for øjnene at læse (skønt det ville have været endnu bedre hvis teksten havde været rigtig sort på hvid i stedet for gråt på hvidt.)  Af minuspunkter .. jeg har ikke fundet nogen.  Held og lykke med foretagendet.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. maj 2013 - 23:10 #2
Ser fint ud.

Dog virker den hvide baggrund og de meget smalle fonte ikke særlig godt sammen på min skærm.

Også det irriterende at der er menu helt ude til højre oppe hvor man skal hive i scrollbaren sådan at de bevæger sig hver gang man tager markøren der op.

Personligt ville jeg placer musikken næsten aller øverst så folk hurtigt kan afspille.

Email knappen er skjult på en 320 pixels bredskræm også skal man selv udfylde til.

Personligt ville jeg droppe den fast footer.
Avatar billede finb Ekspert
22. maj 2013 - 23:20 #3
Fint, keep it simple, virker kraftigere
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. maj 2013 - 00:21 #4
Du skal ændre "Have i ever" til "Have I ever"
25. maj 2013 - 18:24 #5
@Christian_Belgien
Mange tak for din kommentarer, og er glad for, at du godt kan lide simpeltheden der er på siden. Kan godt følge dig lidt hvad angår menuen, hvor man først skal over og pege, for at se, hvad der foregår.

@Scootergrisen
Mange tak for dine kommentarer. Er i gang med at gentænke menuen, da der er flere der nævner denne :-)

@Finb
Mange tak :-)

@ErikJakobsen
Det er noteret
02. juni 2013 - 07:05 #6
GlennM, du takker.  Men lukker du også spørgsmålet igen?
02. juni 2013 - 21:25 #7
Jeos - Alle jer der har givet inputs, må gerne ligge et svar, hvis i ønsker point.