Avatar billede disel Nybegynder
20. maj 2013 - 14:51 Der er 7 kommentarer

Ufattelig langsom TOSHIBA

Jeg har fået en Toshiba Satellite som bare kører mega langsom, cpuen køre næsten hele tiden på 100%. Den er lige formateret !
Det er en AMD E 240. Kan jeg opgraderer den og hvis ja gerne forslag til hvilken

Takker
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 15:09 #1
Hvilken process er det der bruger så meget CPU?

Har du testet at det ikke er harddisken der er død eller ram.
kan nogen gange få CPUen til at stejle.

Evt. installere Windows 8 og slå aero fra, det kræver ikke så meget.

Hvad mener du med om du kan opgradere? til ny PC? kommer vel an på din økonomi...
Avatar billede disel Nybegynder
20. maj 2013 - 15:55 #2
Som jeg ser det er det ikke ram der er belastet den bruger kun ca halvdelen af ram. jeg bruger firefox og hvis jeg åbner f.eks eb.dk kører cpuen på 100% hele tiden. Nej jeg tænker at jeg måske skulle opgraderer CPUen
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 16:03 #3
Er det ikke en bærbar?
man kan ikke opgradere CPUen på en bærbar, den er onbord.

En ram kan godt stå og hænge på en værdi hvis den er beskadiet.
hvis der er 2 ram blokke i, så tag en ud og køre med den anden, stadig et problem, så skift til nr. 2 ram block. stadig et problem, så er det ikke ramende.

er det firefox der bruger 100% eller en anden process?
Avatar billede disel Nybegynder
20. maj 2013 - 16:23 #4
Jeg prøver lige det med rammene.... Jeg kan f.eks heller ikke køre NETFLIX så hakker det helt vildt. men på min arbejds laptop DELL. er der ikke noget problem. Foreløbig Tak...
Avatar billede disel Nybegynder
20. maj 2013 - 17:30 #5
Jeg kan se når jeg kører med begge RAM moduler 4Ram er der kun ca 800 mb ram ledig
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 19:15 #6
du skal gå i joblisten og se hvilke processe der tager meget ram og hvilke der tager meget cpu
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2013 - 19:24 #7
Velkommen til Eksperten
Du har desværre kommet til at lægge dit spørgsmål i den forkerte kategori.
For at afslutte denne tråd skriver du næste indlæg som svar og accepterer dette.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
En bedre kategori ville enten være i styresystemer-generelt.

PS Mit bud i dit tilfælde kan være at det måske er varmerelateret, hvis computeren er en ældre en af slagsen.