Avatar billede howie Nybegynder
14. januar 2000 - 10:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Monitor driller.

Jeg har lige købt en brugt monitor til min datter (en Compaq-model ved jeg ikke).
Problemet er, at når windows starter, går den i flimmer. Den kører udmærket i DOS. Jeg har lige omformatteret harddisken, og da jeg så startede installationsprogrammet til WIN98, flimrede den igen. Den kan udmærket vise logo-skærmene (start up/ shut down). Hvad kan der være galt?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2000 - 10:40 #1
Den er sandsynligvis i stykker og kan ikke klarer mere end 16farver!
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. januar 2000 - 10:40 #2
Jeg ved ikke hvor gammel den er ---> måske kan den ikke vise samme opløsning som dit grafikkort.

Hvis der sidder en "degauss" knap på skærmen, så prøv den nogle gange
Avatar billede cldu Nybegynder
14. januar 2000 - 11:32 #3
codeman: det der var nok noget nær det dummeste jeg har hørt.
Skærme begynder ikke at flimre fordi de får sendt mere end 16 farver ud. Desuden er det MEGET få skærme nu til dags der ikke kan vise ihvertfald 256 farver.

Problemet er enten opløsningen eller refresh-raten. Kan der startes i sikker tilstand, kan man ændre skærmindstillingerne derfra.

Jeg kan dog ikke tro at skærmen ikke kan køre 60 Hz som jo er standard - både i dos og i win95/98/2000/NT.
Avatar billede th Nybegynder
15. januar 2000 - 20:43 #4
Prøv med en anden driver.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. januar 2000 - 17:41 #5
det er i hvert fald ikke farverne der er noget galt med, signalet er analogt, så skærmen er fucking ligeglad med hvor mange farver der er, det er enten din opdatering eller opløsning der er stillet så det ikke passer til skærmen
Avatar billede wiking Nybegynder
18. januar 2000 - 13:22 #6
Cyberesben : Det Er Jo Det Som cldu Svarede!
Avatar billede stoffer Nybegynder
18. januar 2000 - 16:20 #7
hvis du kan komme i windows i fejlsikret tilstand, så prøv:

Prøv at højreklikke ude på skrivebordet, klik på fanebladet settings og sæt Mhz ned.

Tjek om det er det rigtige grafikkort ved at trykke på "display type"

Prøv evt. at fjerne grafikkorttet fra "system", så der kun står et standard graphic adaptor
Avatar billede cldu Nybegynder
18. januar 2000 - 21:02 #8
stoffer + esben: copycats...

men øøøøh... Det lyder sq mere som om hans skærm er fuldstændig ristet....
Avatar billede stoffer Nybegynder
19. januar 2000 - 10:35 #9
cldu --> læg lige mærke til mit første indlæg var før dig. Derefter gav jeg bare et par vejledninger til Hvordan man ændrer det. Og ingen af os har jo ligefrem lukket guldkorn ud.

Og ja det lyder som et stk. skærm til lossepladsen
Avatar billede howie Nybegynder
19. januar 2000 - 21:48 #10
Til Stoffer:
  Jeg har ikke mulighed for at ændre hverken displaytype eller grafikkort, da den begynder på sit fis allerede under installationen af windoze. Når jeg starter i DOS er der ingen problemer, men så snart den kører WIN, ligner skærmen et kodet tv-program.
Avatar billede stoffer Nybegynder
20. januar 2000 - 12:16 #11
OK, et par fif til BIOS then.

Prøv at finde stede hvor der står shadow mm. alle der ligner og disable dem alle....

Kommer meget an på hvilken type BIOS du har, kan du ikke finde ud af det og skrive det.
Avatar billede howie Nybegynder
20. januar 2000 - 20:02 #12
Til Stoffer:
Det er en AMI-BIOS, EXP8551.
Avatar billede themadman Nybegynder
01. februar 2000 - 17:38 #13
Cldu ->
Dos kører IKKE 60 hz som du siger den gør, men derimod 720x400 @ 70 Hz...

Bare til din orientering !!!

\\TheMadMan
Avatar billede howie Nybegynder
01. august 2000 - 06:30 #14
Undskyld, jeg er vist lidt glemsom - cldu får points\'ene, da jeg har købt en ny.

Hilsen howie.