Avatar billede silverline Nybegynder
14. maj 2013 - 19:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

computer død kommer med bip lyde

Hej forum

Min computer er lige gået død. Det startede med at skærmen ikke ville tænde, når jeg tændte computeren. Efter afbrydelse af strømmen, og et par tænd / sluk forsøg, kom der pludselig billede på skærmen. Men lykken var kort. Nu kommer der igen ikke billede på skærmen , og computeren starter ikke op. Men den kommer med bip lyde. Først et bip På ca. 1 sec og så et på ca. 4 sec... Og denne sekvens bliver så ved med at gentage sig. Jeg har prøvet at tage alt fra, således at der kun er strøm til computeren. Resultatet er der samme. Nogen gode ide'er ?
Det drejer sig om en ældre stationær computer med Windows 8 installation. Skærm og computer er forbundet vha. Dvi kabel.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2013 - 19:15 #1
Har den både onboard grafik og ekstern grafik kort?
Er der begge dele kunne man prøve at fjerne det eksterne kort.
Avatar billede silverline Nybegynder
14. maj 2013 - 19:17 #2
Nej kun eksternt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2013 - 19:45 #3
Har du tjekket om blæseren er beskidt på kortet?
Har du evt et andet grafik kort du kan prøve med?
Avatar billede silverline Nybegynder
14. maj 2013 - 19:51 #4
Men du tror det er grafikkortet den er gal med ?
Kan se at der står pci_e1 på bundkortet hvor grafikkortet er sat i. Hvis jeg skal købe et nyt, skal det så være e1 ? (Går ud fra det står ekspres ) eller kan jeg godt benytte et e2 ? Som de fleste er når jeg søger rundt.
Avatar billede silverline Nybegynder
14. maj 2013 - 19:53 #5
Jeg synes ikke der er meget støv på. Men jeg kan prøve at rense. Nogen gange kan jeg nå at få den til Windows log in skærmen, og så slukker skærmen og de omtalte bip kommer.
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2013 - 20:48 #6
Har den virket før?
Avatar billede silverline Nybegynder
14. maj 2013 - 20:51 #7
Ja den har virket i flere år nu.
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2013 - 21:00 #8
I flere år med Win8?
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 21:05 #9
Ide 1: RAM-fejl - odds 40%

"motioner" ram (ud/ind af rille 3-4 gange)
eller
prøv andre ram slot(s).
eller
udskift RAM
eller
fjern én stang RAM ad gangen

Ide 2: Defekt PSU odds 35%

...prøv med en anden PSU

Ide 3:(tyvstjålet fra ovenstående) Grafikkorts fejl odds 15%
...prøv med et andet grafikkort

mvh :-)

Teknik
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
14. maj 2013 - 22:55 #10
Kik i din manual eller lad nettet hjælpe dig med hvad bib lydene betyder, for det vil hjælpe dig i fejlsøgningen.

Umiddelbart synes jeg det tyder på at dit grafikkort er stået af.

Det kan være løs forbindelse, eller f.eks. en kondensator der er stået af osv.
Avatar billede Talder Nybegynder
15. maj 2013 - 00:17 #11
Lyder som en RAM fejl.

hvis du har flere RAM blokke:
sluk pc
fjern alle RAM blokke
sæt en RAM blok i
tænd pc

virker den?
en blok til osv. indtil den laver fejl
når den laver fejl fjern sidste ram blok og prøv en anden.
Hvis stadig ikke virker, så er det forbindtlig ikke en ram fejl.
Avatar billede silverline Nybegynder
15. maj 2013 - 21:34 #12
Tak for alle de gode forslag. Jeg vil prøve, og så venner jeg tilbage.
Avatar billede silverline Nybegynder
18. juli 2013 - 21:04 #13
"Teknik`s" forslag med at motionere ram sokler mm. så ud til at gøre tricket. Kunne du afgive svar :-)
Avatar billede teknik Juniormester
19. juli 2013 - 19:31 #14
svar :)