Avatar billede vildrede Nybegynder
12. maj 2013 - 23:54 Der er 6 kommentarer

Catalyst crasher ny PC

Hej, jeg har fået ny PC i disse dage til at producere musik med, og har et steinberg lydkort tilsluttet til USB. Jeg kører WIN7 pro og har et Club 3D Radeon 7750 grafikkort installeret på ASUS p8z77-v lx bundkort. Jeg har installeret chipsæt drivers og opdateringer til win7.
Problemet er AMD Catalyst programmet. Det virker SUPER ustabilt og min PC crasher nogle gange med blå skærm (én gang hvor jeg afspillede video i fuld skærm, og en anden gang hvor jeg prøvede at tilslutte TV til dvi porten) hvilket jo er meget frustrerende.
Så er jeg nødt til genstarte i fejlsikret, og afinstallere, og begynde forfra. Har prøvet 13.4, 12.10, 12.8, 12.6 versioner. De ældre versioner vil Catalyst slet ikke starte op og afspiller Flash videoer meget hakkende, det er kun 13.4 der kan afspille gnidningsløst medn som sagt så crasher den PC'en.
Man kan måske sige at jeg ikke behøver nogen Catalyst og bruge de drivere der ellers er, men så kører videoerne meget hakkende, selvom jeg HAR opdateret flash.
Er ved at være træt af det her problem! Hjælp, håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2013 - 08:57 #1
Hvor har du fundet chipsetdriverne? Har du ladet Windows klare det selv, eller har du brugt dem, der fulgte med bundkortet?

Prøv at kigge her:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-troubleshooting
Avatar billede vildrede Nybegynder
13. maj 2013 - 16:32 #2
Jeg installerede chipsætdriverne fra den ASUS cd der fulgte med bundkortet. Ja, jeg har også prøvet fejlfinding men den kunne ikke finde nogle fejl.
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2013 - 22:08 #3
Prøv at pille grafikkortet ud og installer det så igen. Har du installeret det i den korrekte slot?
Avatar billede vildrede Nybegynder
14. maj 2013 - 07:11 #4
Aner det ikke :) da jeg ikke selv installerede hardwaren. PC melder dog ingen fejl overhovedet når Catalyst ikke er installeret.
Kører faktisk nu med den nyeste beta driver 1.5 beta 2 da jeg fik anbefalet andetsteds at prøve den, og systemet lader til at køre nu. Men jeg ved selvfølgelig ikke om den er stabil.
Avatar billede vildrede Nybegynder
14. maj 2013 - 07:11 #5
rettelse: 13.5 beta 2.
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2013 - 20:45 #6
Jeg krydser fingre :-)