Avatar billede krestensb Nybegynder
12. maj 2013 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pivot begrænsninger

Jeg har en tabel med omkring 20.000 rækker og omkring 20 kolonner. Jeg kan godt oprette en pivotabel, men når jeg forsøger at oprette et beregnet element, fortæller EXCEL mig, at der er for mange celler, eller også går EXCEL i "Svarer ikke" mode.

Er der en begrænsning her, jeg ikke er klar over? Der ligger et enkelt filter på tabellen og ellers ingen beregninger i cellerne.

Det virker fint, når jeg aggregerer mine data, inden jeg laver pivotabellen.

Det er EXCEL 2010.
Avatar billede natkatten Mester
12. maj 2013 - 15:12 #1
Microsoft skriver selv herom på:

http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/excel-specifications-and-limits-HP010342495.aspx

Se under "PivotTable and PivotChart report specifications and limits".

Umiddelbart vil jeg sige, at din pc ikke burde "hoste" over 20.000 rækker og 20 kolonner. Hvor meget RAM har din maskine? Har du prøvet uden at starte andet op samtidigt? Er der formler med tunge beregninger andre steder i dit regneark?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. maj 2013 - 17:48 #2
Filteret på tabellen er det inden de 20.000 rækker? Hvordan konstruerer du pivoten - hvis du ender med at lave en pivot der har f.eks. 20.000 x 20 muligheder kan jeg godt forstå den går kold.
Avatar billede sdh Mester
12. maj 2013 - 19:56 #3
Du kan evt. uploade din fil til gupl.dk. Du kan bare nøjes med en lille del af dataene.
Så er det lidt nemmere at hjælpe.
Avatar billede krestensb Nybegynder
12. maj 2013 - 20:24 #4
Det tror jeg vil prøve at gøre, men det kan først blive sidst i denne uge. Håber i har tålmodighed med mig.
Mvh Kreste
Avatar billede krestensb Nybegynder
09. juli 2013 - 13:18 #5
Løst