Avatar billede vildrede Nybegynder
04. maj 2013 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WIN7 kan ikke starte op efter jeg har installeret AMD Catalyst

Hej, jeg har fået ny PC (bundkort asus p8z77-v lx, grafikkort Club 3D Radeon pci-e hd7750) og har installeret win7 og alle drivers fra ASUS driver dvd'en der fulgte med. Men da jeg satte grafikkort driver DVD'en i og installerede AMD catalyst til mit grafikkort og genstartede ville win7 IKKE starte op, der var blot sort skærm. Nogle idéer til hvad der kan være galt?
Jeg prøvede at systemgendanne til punktet FØR jeg installerede catalyst og nu kan win7 godt starte op.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. maj 2013 - 12:24 #1
prøv at køre sidst kendte tilstand.
http://img24.imageshack.us/img24/8913/fejlsikret.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2013 - 13:40 #2
Prøv at hente driverne på producentens hjemmeside.
Det kan være du kan finde en der virker bedre her.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Avatar billede vildrede Nybegynder
05. maj 2013 - 01:52 #3
Ja, jeg installerede nyeste catalyst (inkl driver) og det løste problemet. :)
Nu har jeg bare den irriterende detalje tilbage at billedet hakker når jeg scroller ned i Win7 og videoer på Youtube fx hakker også og der kommer sådan nogle vandrette streger, eller det er ligesom om at billedet bevæger sig i vandrette bjælker. Ved ikke om det er til at forstå?
Har søgt lidt på problemet og andre har også været ude for samme problem, desværre virker det som om at der kan være MANGE forskellige årsager til det.
Der er alt for mange indstillinger i Catalyst man kan rode med, så ved ikke hvor jeg skulle begynde. Og heller ikke sikkert det har noget med Catalyst at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 07:50 #4
Er det en pc du selv har samlet?
Hvilken strømforsyning er der i den?
Hakkende billeder kan også være et codec problem.
Har du hentet en speciel codec pakke eller køres kun med den der er i styresystemet?
Avatar billede vildrede Nybegynder
05. maj 2013 - 16:47 #5
Nej, jeg har fået den samlet (komponenterne) og selv installeret softwaren. Det er Enermax Triathlor 550w psu.
Jeg har ikke hentet nogle codecs pakker.
Avatar billede vildrede Nybegynder
05. maj 2013 - 16:48 #6
hov, kom til at lægge et svar. Men problemet er ikke løst .:(
Den hakker også når jeg scroller alm. i win7, det har vel ikke noget med codecs at gøre?
Avatar billede vildrede Nybegynder
07. maj 2013 - 07:13 #7
Nå, jeg fik kun delvist løst problemet, ved at skifte til Chrome browseren. Ellers ærgeligt da jeg også gerne vil kunne køre Firefox.