Avatar billede Bredtoft Nybegynder
03. maj 2013 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bærbar køb

Hej allesammen, hvis mit spørgsmål allerede er besvaret et andet sted, må i meget gerne bare linke mig til det :)

Jeg er lidt af en noob på området, så leder efter lidt hjælp til at købe en ny bærbar. Lige pt. har jeg en Acer Aspire 5942 model KAQB0, men da den er gået ned skal jeg ud og have mig en ny. Som sagt har jeg ikke vildt meget forstand på det, så jeg håber i vil hjælpe mig.

Det jeg leder efter er:

En forholdvis let bærbar der stadig også kan trække lidt spil, ikke Crysis 3 på max grafik, men bare sådan casual-gaming (tænker Mass Effect 3, Fallout 3, WoW).
Derudover skal den bruges til studie, så tænkte på en 13-15" skærm
Plads, design og OS er ikke vigtige.

Har i nogle tips til når jeg skal ud og lede? Eller noge guidelines?

har selv kigget lidt på en her
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/asus/asus_vivobook_s400ca_ca067h_14_touch_pc/4716659395713.aspx

Håber i kan give mig nogle råd med på vejen.

Med venlig hilsen
Bredtoft
Avatar billede DomiinoDK Nybegynder
03. maj 2013 - 12:10 #1
Du skal op og have en bærbar med et GTX Grakkort for at være sikker på de kan trække nogen af de spil du nævner med MAXED OUT Grafik!

Men du vil have en LET Bærbar... nu er det sådan at krafter skaber varme, varme skal af med køling og køling kræver plads.

Efter min mening så skal du op og have en lidt ala denne: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-g46vw-w3072h-id-7156818.aspx?q=GTX

Vi forhandler selv ASUS i vores butik, og de har en sindsyg god service - 2 års fuld garanti på alle deres produkter og 1 år på batteriet!
Avatar billede oxygen Nybegynder
03. maj 2013 - 13:31 #2
Jeg vil sige, at det vigtgiste næsten er, ar du finder en med noget SDD i fremfor alm. harddisk!
(SSD = solid state disk harddisk drev for lige at være dobbelt redundant gentaget i navnet). ;-)

Det er det der får allerstørst betydning for din oplevelse af hvor hurtig maskinen er! (Altså ud over alt andet end at trække spil i god opløsning, men som jeg læser det var det ikke et krav.)

Dem med rene SSD'er er ret dyre typisk, men om ikke andet får du lidt fra godteposen med den du linker til, da den har en lille bitte SSD "ovenpå" harddisken! Så umiddelbart ligner det et godt køb..!
Avatar billede Tobiassonn Nybegynder
03. maj 2013 - 17:50 #3
Avatar billede Bredtoft Nybegynder
03. maj 2013 - 19:04 #4