Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 00:17 Der er 4 kommentarer

Problemer med store ping spikes

Hej, dette er min første post på hvad der ligner et forum, der kan hjælpe mig.

Jeg har i løbet af den sidste uges tid oplevet at min ping hopper fra 50-60 til 600 i et par minutter for derefter at falde igen og stige igen nogle minutter senere. Dette sker, når jeg spiller League of Legends, men jeg har ikke oplevet andre problemer uden for spillet. Det underlige er, at det forekommer i en ret fast rytme og at den altid hopper op på stort set præcis samme værdi +- 5 ms.

Jeg har ikke ændret på noget før problemet skete, der er ikke kommet flere computere på netværket og jeg har ikke skiftet computer/netværksudbyder (TDC). Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg er selv løbet tør for idéer. :-(

P.S. Jeg spiller på en bærbar Acer med Windows 7 med trådløst netværk.
Avatar billede DomiinoDK Nybegynder
03. maj 2013 - 00:27 #1
Prøv med en udelukkelsesmetode!

1. Prøv med kabel.
2. Prøv at sætte den til at pinge fra Windows i f.eks. 1 time til eks. google. (ping -t www.google.dk) og kør loggen igennem bagefter for at se om Windows også lagger.
3. Prøv at sætte din TDC Homeboks til at kører en anden kanal - nogen gang kan der godt komme forstyrrelser hvis der ligger andre på samme kanal, dette kan gøre fra Routerens Admin del (Hvis du ikke selv kan gøre det kan TDC ihvertfald ændrer den).

Det er lige hvad jeg ville gøre i første omgang, personligt har jeg selv dårlige erfaringer med TDC's Routere, normalt foreslår jeg folk at sætte deres egen router til istedet.....
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 12:26 #2
Tak for det hurtige svar. Jeg prøver lige med kabel i første omgang. Hertil har jeg via guide fra nettet lavet en batchfil, der måler min ping til serveren hos producenten af League of Legends. (Ret mig, hvis jeg taler nonsens). Den virker allerede langt mere stabil, og jeg prøver det lige af i et par dage, for at se om problemet genopstår.

Det med at skifte routerkanal via routerens admin del, kan du uddybe det? :-)
Avatar billede DomiinoDK Nybegynder
03. maj 2013 - 12:40 #3
TDC har skrevet lidt om det her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Det fordi hvis man bor et sted hvor der måske er flere routere der kører på samme kanal, så kan man skifte kanalen så de ikke forstyrer hinanden...
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 19:36 #4
Okay, kablet har rent faktisk hjulpet, men jeg er begyndt at tro, at problemet ikke ligger ved mig, men hos Riot (producenten af spillet). Problemet forekommer kun om aftenen, altså i "rush hour", og jeg har hørt, at andre har lignende problemer.