Avatar billede callemus113 Nybegynder
01. maj 2013 - 19:24 Der er 5 kommentarer

2 takts motor

hej
jeg har lige købt en pocketbike med en 2 takts motor men ved ikke om man kan bruge ren benzin eler om der skal olie i.
hilsen Carl
Avatar billede thov Forsker
01. maj 2013 - 19:37 #1
Der skal olie i.
Enten blandet i benzinen, eller fra en lille separat beholder.
Avatar billede milter Ekspert
01. maj 2013 - 19:37 #2
Det afhænger af konstruktionen af dens motor. Nogle totaktere skal have olien blandet i benzinen, andre har en separat oliebeholder med tilhørende oliepumpe.

Hvad hedder din pocketbike, har du evt. et link?
Avatar billede milter Ekspert
01. maj 2013 - 19:46 #3
#1.

Det var vi da enige om :-)
Avatar billede thov Forsker
01. maj 2013 - 21:07 #4
Ja, så må det nok også være rigtigt.  LOL
Avatar billede out_of_order Nybegynder
02. maj 2013 - 02:37 #5
ligger motoren i oliebad skal den ikke have olie da det i så fald er en 4-takter, intet oliebad olie i benzinen, to takter.