Avatar billede quaade05 Nybegynder
29. april 2013 - 22:12 Der er 8 kommentarer

Hvad betyder disse mapper i win7

Hej ekspert

I c drevets rod, har jeg tre mapper ved navnet:
2e792c70b2454b6aa38894c904b4c6
679a1f260177c5b9daab46d673e25349
og
819d58fad57b3a773e44

Inde i mapperne er der forskellige windows filer, eller noget som i hvert tilfælde ligner windowns filer.

Hvad er det for nogle mapper, og kan jeg eventuelt slette dem? eller hvilken funktion har de?

Hvis i er i tvivl om hvad jeg mener, kan i se et billed her

http://i42.tinypic.com/etwpwk.jpg
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. april 2013 - 22:34 #1
Det er, typisk, installationsfiler fra windowsupdate.
Prøv at lave en Diskoprydning, hvis du vil af med dem.
Måske er de nyttige, hvis man vil fjerne patches igen, efter en opdatering ?! De gør ingen skade.
Avatar billede quaade05 Nybegynder
29. april 2013 - 22:36 #2
har skam prøvet en diskoprydning, og de er der stadig. Vil gerne have dem væk, da de samlet fylder en del
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 22:57 #3
Jeg tør ikke give det som et råd, men jeg har haft flere af den slags, også på andre partitioner. Jeg har bare slettet dem, og det skete der ikke noget ved.
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. april 2013 - 22:58 #4
Det kan godt være at der burde en rigtig ekspert til her, men jeg har bare slettet mine. Og jeg har ingen problemer med det :)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 23:02 #5
Du har 200 point ude i et spørgsmål tilbage til  2008. Læg selv et svar og luk det, og hent dine point hjem igen:http://www.eksperten.dk/spm/853498
Avatar billede quaade05 Nybegynder
29. april 2013 - 23:06 #6
done
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 23:15 #7
Fint! Og så må du jo se hvad du tør med dine mærkelige foldere:)
30. april 2013 - 08:18 #8
... disse mapper er 'efterladenskaber' fra WindowsUpdate  :-(
Det burde være sådan fra M$'s side at 'rydde op' efter sig men der er nogle Update's som alligevel ikke gør det ... De mapper kan du godt slette (hvis du må det?). Evt. i fejlsikker tilstand ... allers lad dem hvile i fred ;-)

PS: Under visse WindowsUpdate oprettes disse mapper på et drev som så vidt muligt IKKE er systemdrevet (C:) ... så hvis man eks. har en ext. HD tilsluttet kan M$ finde på at oprette disse $$$ (!) mapper der istedet !!!