Avatar billede krk Nybegynder
29. april 2013 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Detecting om brugeren er på et håndholdt device

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori, men jeg prøver.

Jeg ville egentlig fra starten bare finde en stump koder der kunne "fortælle" om brugeren brugte en håndholdt enhed så de kunne blive sendt videre til en løsning designet til telefonen, men jo mere jeg fik læst om emnet er jeg blevet i tvivl om det er den rigtige løsning.

Jeg vil gerne have sendt brugeren over på en anden website-løsning når de bruger telefonen (www.mitsite.dk/m/).

De artikler jeg har været inde og læse på er fra 2011 og jeg tænkte at det kunne være at der er fundet en smartere løsning siden dengang

Jeg vil gerne høre jeres mening om det er en god eller dårlig ide at bruge et script for at finde ud af hvilken enhed brugeren bruger.

Hvis I synes det er en god ide vil jeg selvfølgelig med glæde modtage nogle løsnings forslag ;-)

/krk
Avatar billede keysersoze Guru
29. april 2013 - 14:25 #1
Der er sjældent én korrekt løsning - men det nok mest brugte i øjeblikket er Responsive Web Design. Med RWD bliver siden automatisk tilpasset enheden vha CSS.
Avatar billede krk Nybegynder
29. april 2013 - 14:40 #2
Jeg sider lige et øjeblik med et site hvor jeg ikke kan bruge RWD, da jeg skal have en helt anden tekst og billeder på mobil enheden end der skal være på sitet - jeg ved det lyder mærkeligt ;-)

Men derfor søger jeg den anden løsning :-)
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. april 2013 - 22:45 #3
Avatar billede krk Nybegynder
02. maj 2013 - 10:13 #4
Jeg har fået kigget på 51degrees og det ser lovende ud.

tak for linket.
Du henter bare point
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. maj 2013 - 11:25 #5
:)