Avatar billede qaws123 Nybegynder
22. april 2013 - 11:09 Der er 5 kommentarer

ny stationær

hej jeg vil gerne købe en ny stationær til at spille på  jeg har et budget på ca. 5500 men ved ikke hvad for en nogen  idéer
Avatar billede Integra Nybegynder
22. april 2013 - 11:25 #1
Hvis du ligesom jeg, eller har et ønske om at prøve at kaste dig ud i at samle selv, ville jeg prøve at kigge rundt på mm-vision.dk eller topdata.dk

Mine erfaringer siger mig, at topdata får du mere for pengene, mens mm-vision yder bedre service, såfremt uheldet skulle være ude. Dog har også topdata fået ret gode anmelderse på trustpilot.dk, så jeg ville ikke være nervøs har at handler der.

Jeg kan ikke linke dig nogle computere derfra, da du ikke fortæller om dit budget er inkl. windows og skærm, eller om du har disse ting i forvejen. Mus og tastatur skal naturligvis også anskaffes, men det har de fleste disse dage
Avatar billede Integra Nybegynder
22. april 2013 - 11:27 #2
Nogle steder er der vidst blevet skrevet noget vås. Håber det er læseligt alligevel :)
Avatar billede qaws123 Nybegynder
22. april 2013 - 15:05 #3
de 5500 er uden skærm og mus  men gerne med windows
Avatar billede Integra Nybegynder
23. april 2013 - 12:34 #4
Til den pris ville jeg nok vælge en fra topdata.dk, da du får mest for pengene der. Afhængig af hvilke spil du vil spille, så ville jeg dog overveje om ikke det var muligt at smide lidt ekstra penge efter computeren. evt. http://topdata.dk/product.asp?product=9088 + windows 8 , så får du i det mindste et 2gb grafikkort.

Personligt ville jeg hellere smide lidt ekstra efter en ny computer og få et geforce 670 og måske endnu vigtigere en ssd, men man kan jo altid finde noget bedre, hvis man lige finder 1.000 kr. ekstra.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 17:50 #5
#4 jeg ville i dit forslag bruge 139 kroner på en i5 3570

Opretter, hvis du kan få råd, så er her et bud der minder om det i post #4, men her er der CPU og bundkort af rette type.
http://topdata.dk/product.asp?product=8601
Vælger du SLI bundkort og bedre PSU (kan vente til senere) , så kan du senere tilføje et ekstra grafikkort - Opnå "næsten" 100% ekstra ydelse i spil senere på en billig måde.

Her er den med GTX 670 (en del hurtigere og prisforskellen værd).
http://topdata.dk/product.asp?product=8317