Avatar billede qwaszx Nybegynder
18. april 2013 - 20:53 Der er 11 kommentarer

Hvilken bærbar?

Hej jeg har kigget lidt rundt på nogle forskellige gamer pc'er.. men jeg er ikke inde i den verden med hvilket er godt og hvad er spild af penge.. har dog kigget på 3 maskiner..

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=706000010&gruppe=pcnotevision

http://www.sharkgaming.dk/msi-gt70-0nd-1001ne.html

http://www.dustinhome.dk/product/5010655311/asus-g75vw-ci7-2-4-8gb-750-gtx670m-fhd-17-3-w8/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

i må meget gerne selv komme med nogle i syns er gode er åben for alle bud? vis i vil må i også godt forklare kort hvad man skal kigge efter.. og hvor meget bedre et system man kan få vis man vælger stationær computer.. pris klasse er op til 12000 kr.

Håber på noget dejligt hjælp
Vh!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
18. april 2013 - 20:59 #1
En ting er 100% sikkert, jeg køber aldrig mere end bærbar uden først at prøve den over adskillige timer.

Alle specs på de maskiner er jo ganske fine, men det er altså ikke alt :)

Så kan man ikke li musen, så er knapperne underlige, så klikker den ene anderledes end den anden og værst af alt... imens man sidder der får man mere eller mindre brændt sin hånd af fordi maskinen bliver alt for varm.
Avatar billede qwaszx Nybegynder
18. april 2013 - 21:03 #2
Nej der er self altid noget.. men jeg skal bare have en arbejdshest og så er design og alt det er lidt lige meget.. self skal det ikke være noget totalt træls.. men det er mere det der er i maskinen jeg er ude efter.. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 08:24 #3
Stationær, der får du 2-4 gange så meget spil ydelse for samme penge, samtidig kan den i fremtiden upgrades, en bærbar smides ud når den bliver for sløv (groft sagt).

Af dem du linker til er den fra MM bedst.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=706000010&gruppe=pcnotevision

Tilføj evt:
I7-3630QM -> Intel Core i7-3740QM 4x2,70GHz (Turbo 3.70GHz) VPro
De har desværre i går fjernet muligheden for at upgrade til HD 7970m

Du skal gå efter en Intel CPU med hurtig første kerne og så hurtigt grafikkort så muligt.
I bærbar taler vi mindst GTX 675m
I stationær bør du gå efter i5 3570K og GTX 680 med evt SLI (2 stk GTX 680)
Avatar billede qwaszx Nybegynder
19. april 2013 - 08:33 #4
Okay.. Hvilken stationær vil du så anbefale? Og er det bedst at bygge den selv? Hvorlangt kan man komme for 12000kr med skærm og alt det der?
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
19. april 2013 - 13:23 #5
jeg ville anbefale at gå til mm vision de bygger den for dig:-) og så kan du jo spørger om råds efter havd man spiller og bruger den til:-) http://www.mm-vision.dk/default.asp :-)
Avatar billede qwaszx Nybegynder
19. april 2013 - 14:30 #6
okay.. men er der ingen der har prøvet/ejer sådan en maskine fra mm-vesion?
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
19. april 2013 - 16:08 #7
altså hvis det en stationær kender jeg et par en håndfuld der ejer en bygget computer fra mmvision, og de er rigtig glade for deres computere, en af mine venner købte en stationær der nede for ca 8000kr for 3 år siden den kan stadig bf3 på ultra og crysis 1 2, 3 på ultra vist også så kender en del der er tilfredse fra mm vision:-) men hvis du skal have en bærbar gamer pc ville jeg ikke selv gå derned og få den der:-) vil hellere købe en asus eller msi:-)
Avatar billede qwaszx Nybegynder
19. april 2013 - 16:18 #8
okay.. men tror næsten at jeg heller vil have en stationær da de er noget kraftigere og kan bygges om! men det bliver jo næsten svære nu da man kan til vælge en masse som jeg ikke har forstand på om det er godt eller spild af penge?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 16:53 #9
Jeg synes du skal bruge en af de 2 her som udgangspunkt for GTX 680 OC i SLI (2 stk GTX 680 OC har en rigtig stor ydelse).

Du lægger ud med et stk. GTX 680, men forbereder pcen til 2 stk GTX 680 OC.
Når du en dag ønsker mere ydelse i spil, så er det blot at tilføje grafikkort nummer to.

http://topdata.dk/product.asp?product=8615
http://topdata.dk/product.asp?product=8918

Jeg kan kraftigt anbefale den SSD som der sidder i nederste link.
Avatar billede qwaszx Nybegynder
19. april 2013 - 17:09 #10
De ser også rigtig fine ud! men hvad med strømforsyningen skal den ikke også udskiftes til en støre vis man smider et grafikkort mere i? er bundkortet bygget til 2 så om bare sidder stikket i og så køre det? :)

tak for svarene
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 08:36 #11
Du skal klikke "Evt ændringer" og der vælge strømforsyning samt SLI bundkort.