Avatar billede Chenowen Nybegynder
08. april 2013 - 12:42 Der er 1 løsning

Problemer med SolverAdd funktion i VBA

Hej Eksperter,

Jeg er i gang med at simulere et optimerings problem gennem en VBA kode i excel, men jeg har problemer med at mine begrænsninger ikke er opfyldt, selvom koden bør indikere at de skal være det! Men VBA ser således ud:

Sub Macro1()
Worksheets("Simulering").Activate
SolverReset
SolverOptions Precision:=0.001
    SolverOK SetCell:="$L$12", MaxMinVal:=1, ValueOf:="0", ByChange:="$C$11:$K$11"
    SolverAdd CellRef:="$C$11:$K$11", Relation:=3, FormulaText:="0"
    SolverAdd CellRef:="$L$15:$L$17", Relation:=1, FormulaText:="$N$15:$N$17"
    SolverAdd CellRef:="$L$19", Relation:=1, FormulaText:="$N$19"
    SolverAdd CellRef:="$L$20", Relation:=1, FormulaText:="$N$20"
    SolverAdd CellRef:="$L$21", Relation:=1, FormulaText:="$N$21"
    SolverAdd CellRef:="$L$15:$L$17", Relation:=3, FormulaText:="0"
    SolverAdd CellRef:="$L$19:$L$21", Relation:=3, FormulaText:="0"
SolverSolve UserFinish:=True
SolverFinish KeepFinal:=1
End Sub

Jeg har lavet en simulering på den værdi der fremkommer i L19 og N19 fx ved 10 kørsler, og i mange af tilfælde er værdien af L19 større end N19, selvom koden siger N19 skal være størst! I cellen N19 har jeg en formel der hedder =Norm.inv(slump();2200;400)..

Er der nogle der kan gennemskue problemet, og evt. komme med en løsning herpå? På forhånd tak
Avatar billede Chenowen Nybegynder
06. maj 2013 - 22:51 #1
Lukket!