Avatar billede Jensdavid Nybegynder
03. april 2013 - 16:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer vil ikke genkende farvepatron

Hej
Jeg har en gammel HP Officejet 6310, som lejlighedsvis har problemer med at acceptere nye farvepatroner. Et par gange har det været billige patroner den ikke vil tage, og netop nu er det så en original HP patron den afviser. Hvis den har besluttet sig for at en patron ikke er i orden, skifter den ikke mening, og jeg har hidtil løst dette problem ved at fylde den samme patron op igen og igen, men de bliver jo slidt op til sidst. Andre gange er der ingen problem med en ny patron, og jeg aner ikke hvad det er der gør forskellen.
Kan det hjælpe at få lavet en rensning af printeren, og er det det værd?
Kunne der være andre løsninger?

Tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2013 - 17:03 #1
Prøv det her:

1. Remove all cartridges and turn off printer

2. Unplug printer and wait one minute

3. hold down # and 9 while plugging power cord back in.

4. Wait a few seconds, then press the power button.

5. Display should read "Full Null Reset"

6 Only install color cartridge.  Close cover

7. Wait for machine to ask for black cartridge, then open cover and install black cartridge.

8. Close cover

9.  Alignment page should be printed automatically.

Fundet her:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Printing-Questions/OfficeJet-6310-Tricolor-93-95-Cartridge-Stops-Working-After/td-p/121521
Avatar billede Jensdavid Nybegynder
03. april 2013 - 18:12 #2
Nu kan den heller ikke acceptere den sorte patron :(
Den vil dog stadig gerne acceptere den farvepatron som jeg har genbrugt så mange gange men ikke den spritnye hp patron.
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2013 - 18:37 #3
Er det sket efter, du har lavet en reset ifølge #1, eller ....?

Hvis du kan komme til kontaktpunkterne på din printer (der hvor printer og patron skaber forbindelse), så prøv at rense dem med et stykke køkkenrulle eller en klud fugtet med rensebenzin. Prøv derefter en ny reset som beskrevet i #1.
Avatar billede Jensdavid Nybegynder
03. april 2013 - 18:59 #4
Det var efter forslag 1 ja. Jeg ser om det hjælper at rense hvis jeg kan komme derind.
Avatar billede Jensdavid Nybegynder
14. september 2013 - 15:14 #5
Svar hjalp ikke