Avatar billede ebbesch Praktikant
03. april 2013 - 12:56 Der er 5 kommentarer

Hent opslag i privot tabel

Hej

Jeg har oprettet en privot tabel i en "fane". På en anden fane vil jeg godt slå op i tabellen.

Det går fint med et direkte opslag med angivelse af opslags værdi
fx:
=GETPIVOTDATA("Antal";'Ark7'!$A$4;"Sagsnr.";2021)

Men det lykkes ikke at gøre det via et celle opslag
fx
=GETPIVOTDATA("Antal";'Ark7'!$A$4;"Sagsnr.";'Ark3'!E14)

Nogen der har et forslag til løsning?

Bruger Excel 2010 dansk.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 13:41 #1
Dette var det svar jeg fik på indirekte kopiering via indhold af celleværdi.
jeg står i et felt og her vil jeg gerne have resultatet af summen baseret på indholdet af c1 og c2
Jeg fik dette svar som bare virkede.
søjle 1 er fyldt med 1 taller. i c1 står a1 i c2 står a5.
resultatet i den celle du kopierer nedenstående til står 5
hvilket er resultatet af summen(a1:a5)
jeg får nu indholdet af celle1 og celle2 til at udregne summen
Denne facilitet må du kunne bruge i dit tilfælde også. fidusen var her at lave korrekt sammentælling på tekststrengsniveau.
ikke + men & og $ foran elementer.
håber du kan bruge det. jeg var enormt lykkelig for løsningen.

=SUM(INDIREKTE($C$1&":"&$C$2))

eller:

=SUM(INDIREKTE("r1c:r[-1]c";0))

Sidstnævnte summerer fra række 1 til og med rækken umiddelbart oven for rækken med formlen i den aktuelle kolonne.

Hans
Avatar billede ebbesch Praktikant
03. april 2013 - 14:09 #2
Hej Hans

Tak for dit svar, men det løste ikke mit problem, da opslag i Privot tabeller foregår på en anden måde end på "normale" Excel celler.

/ Ebbe
Avatar billede anedi Ekspert
04. april 2013 - 13:44 #3
Synes det burde virke med et celleopslag, som du skriver.

Er du sikker på, at der i 'Ark3'!E14 blot står 2021?
Jeg tænker om det er et årstal, der kunne være vist som et årstal, men i virkeligheden dækker over 01-01-2021.

Jeg synes i hvert fald din løsning virker på min computer.

Vh
Anedi
Avatar billede kim1a Ekspert
23. april 2013 - 10:37 #4
Jeg tror dog vagn99 er inde på noget af det rigtige. Hvis du bruger formlen indirekte:

=indirekte("=GETPIVOTDATA("Antal";'Ark7'!$A$4;"Sagsnr.";"&'Ark3'!E14))

Jeg har ikke lige testet, men ideen er at du får cellen til at forstå at den skal skrive formlen Getpivotdata med værdien fra celle E14 i ark 3
Avatar billede anedi Ekspert
23. april 2013 - 13:29 #5
Se evt. denne: http://gupl.dk/695583/

I opslags-arket har jeg blot byttet "2021" i pivot-opslaget ud med en celle der indeholder tallet.

Vh
Anedi