Avatar billede Packnanah Nybegynder
31. marts 2013 - 23:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde sekundært drev.

Jeg har et problem med mit sekundære drev. Jeg kan ikke finde det. Jeg valgte at formatere min pc tidligere idag, da den ikke ville boote, og bare gav mig fejlkoden: 0xc000000e. Det har den gjort før, og jeg har formateret den før, pga. det problem. Men da jeg ville formatere den, kunne den ikke finde mit dahenværende primære drev. Så jeg valgte det der nu er mit primære drev til at sætte systemet ind på, og det hele kører nogenlunde fint nu, men det irriterer mig grænseløst at jeg ikke ved hvad der er med det drev. Det kan da vel ikke være gået i stykker, da jeg førhen har kunnet formatere min PC, og så var der ingen problemer? Og de utallige gange hvor jeg fik fejlkoden: 0xc000000e, har jeg bare kunnet reboote min PC 2-3 gange, og så kørte det. Noget hjælp? (System: Windows 7)
Avatar billede Packnanah Nybegynder
31. marts 2013 - 23:38 #1
Og min PC booter også ekstremt langsomt nu :/
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2013 - 23:59 #2
Jeg kan ikke hjælpe når det kommer til windows 7, men hvis vi ser på hardwaren...

Jeg antager det er en stationær?
Hvis, så prøv og gå ind i bios hvis drevet ikke vises der så prøv og byt sata kabel på harddiskene, så harddisk 1 får harddisk 2 sata kabel og harddisk 2 får harddisk 1 kabel, kan godt være sata porten på bundkortet der er defekt... Kan os være andet men det du skriver har jeg selv oplevet...
Avatar billede Packnanah Nybegynder
01. april 2013 - 09:28 #3
Det prøver jeg lige.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2013 - 11:41 #4
Kan du se den ved hjælp af dette?
http://gratisupload.dk/vis_billede/694387/
Avatar billede crusie Nybegynder
01. april 2013 - 12:52 #5
Det er sikkert fordi sata driverne til bundkortet ikke bliver funder under installationen - du har 2 muliogheder.
Enten reinstaller du igen, men henter SATA driverne fra bundkortproducentens hjemmeside og smider dem ind under install via USB. Der står noget med press f6 to install additional drivers.

eller også går du ind i bios og ændrer din SATA indstillinger til IDE mode istedet for AHCI.

hvis du stadig ikke kan se disken når du er i windows kan du gå under Control Panel\System and Security\Administrative Tools og vælge computer management - derefter storage, så skulle du gerne kunne se din disk
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2013 - 13:00 #6
#5 Sata drivere er inkluderet i alle Windows installationer siden XP SP2.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2013 - 14:02 #7
#5 så burde windows heller ikke kunne se den harddisk som windows er installeret på og ahci hvis det er aktiveret i bios så kan xp installation slet ikke gennemføres... ;-)
Avatar billede crusie Nybegynder
01. april 2013 - 19:44 #8
Der er forskel på de drivere Windows 7 bruger når der skal installeres Windows, (hvor den ofte ikke har net og kan hente de sidste drivere fra Windows update) og så dem den bruger når den kommer ind i Windows. Har selv siddet med dette problem på en Windows 7 maskine med et gigabyte mobo, så derfor jeg nævner det
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2013 - 19:53 #9
Du ikke kun nævner du sender også som svar!
og i øvrigt har jeg i mine 35 år med PCér ikke hørt mage til sludder.
Avatar billede crusie Nybegynder
01. april 2013 - 20:18 #10
Hov, svar var en fejl.

Når jeg geninstallere min pc skal jeg loade drivere til harddisken under installationen hvis den står til ahci i bilos. At du mener det er sludder, fortæller jo bare mig at du ikke har siddet med det problem. Godt for dig. At du har været i computer branchen i 35 år betyder jo ikke meget, for 35 år siden sad folk allerhøjest med vic 20'ere eller måske en commandore 64'er. Så vidt jeg er informeret havde de hverken Windows eller sata drev, så den erfaring giver dig intet...
Avatar billede Packnanah Nybegynder
01. april 2013 - 21:03 #11
Køber sku bare et nyt drev, gidder ikke alt det pis. Lukker tråden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2013 - 21:29 #12
Du kan lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo