Avatar billede Thevahl Nybegynder
30. marts 2013 - 16:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jeg har en virus og jeg har brug for at slette alt på min pc!

Til at starte med vil jeg gerne undskylde for den lange indledning, men jeg tænker at det er lettest at hjælpe når man kender hele problemet.
Jeg har haft virus på min pc i snart et år nu. Det startede med at microsoft essentials (mit virusprogram) sagde at min computer muligvis var i fare, da der var noget på min pc som ikke havde lov til at være der. Jeg kørte en fuld computerscanning, men fandt intet. Et par uger senere ryger min firewall uden videre. Jeg søger lidt på nettet og kommer frem til at det nok er noget malware og downloader derfor "malwarebytes antimalware". Jeg kører mange fulde scanninger med det men finder heller ikke noget på denne måde. Der går en måned hvor min pc gradvist får det værre og værre. En dag, da jeg tænder den har jeg mistet mit windows helt og kører på en betaversion. Min pc er specialbygget hos et firma der hedder "mm-vision". Jeg ringer til dem og forklarer dem problemet, de ser på min pc via et pc sharing program og prøver at få virussen væk på alle mulige avancerede metoder, men intet virker. Til sidst siger de at jeg bliver nødt til at geninstallere mit windows med min recovery cd, så  det gør jeg.
Alt er idyllisk igen på min pc i omkring 2 måneder, indtil den begynder at vise de samme symptomer igen. Jeg er nu nået til det punkt hvor den konstant genstarter sig selv, og når den endeligt virker går der omkring 20 min. før den lukker ned igen. Pc recovery var åbenbart ikke nok.
Så her kommer mit egentlige spørgsmål:
Hvordan sletter jeg ALT på min pc, så der er håb for at den kommer til at virke igen.
PS. jeg er absolut pc mongol, så hvis i vil forklare med børnehaveskridt ville det være at foretrække.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 17:06 #1
Jeg tror det du efterspørger er KillDisk programmet.
http://www.killdisk.com/

Så starter du med en helt og aldeles tom harddisk (som vist er den korte udgave af din lange beskrivelse og endeligt ønske)  :-)
Avatar billede Thevahl Nybegynder
30. marts 2013 - 17:36 #2
Jeg har læst om programmet - men som sagt så kan min computer kun være tændt i 10-20 minutter af gangen. Kan jeg downloade programmet fra en anden computer på et usb-stik, og på den måde overføre det til min skadede computer? Jeg har også hørt at der både er en udgave der kan købes og en der er gratis - er det gratis nok til mine behov eller bliver jeg nødt til at købe det?
Avatar billede sullep Nybegynder
30. marts 2013 - 17:55 #3
Det kunne tyde på et varme-problem.

Hvis det er det vil en geninstallation ikke løse problemet.
Avatar billede Thevahl Nybegynder
30. marts 2013 - 18:10 #4
Altså mener du at min computer skulle være overophedet? Det tror jeg ikke for det er sket en gang, og efter det skiftede jeg strømforsyning, så den er forholdsvis ny. Udover dette gamer jeg ikke så meget - jeg bruger det primært til at skrive, og høre musik på, så den er ikke overanstrengt på nogen måde. Der er desuden forholdsvis god udluftnig, og nedkøling på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 18:21 #5
Jeg har ikke taget stilling til andre mulige problemer med din pc, kun til dit ønske om en tom harddisk.

Gratis versionen er nok.

Sæt evt. den disk du vil slette ind i en anden pc der kan holde sig tændt.

PS. Hvis din problem pc ikke kan holde sig tændt stående i BIOS så er der noget helt andet galt end indholdet på din harddisk.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 18:24 #6
Da Killdisk startes op fra USB eller CD/DVD så anbefaler jeg, at man kun har den harddisk sat til man ønsker at slette.

Dette umuliggør man sletter en forkert harddisk.
Avatar billede Thevahl Nybegynder
30. marts 2013 - 20:45 #7
Lige nu skriver jeg fra en net-book, hvor harddisken ikke lige uden videre kan tages ud og skiftes med en anden. Jeg gætter heller ikke på at mine venner er så interesserede i at deltage i dette indgreb... men bare lige så jeg har forstået det 100% rigtigt - jeg kan ikke bare downloade programmet fra min net-book og direkte ned på et USB stik?
Når jeg starter computeren genstarter den automatisk hele tiden i op til 15-20 min. Når den genstarter kommer beskeden "Tie computer were shut down to prevent possible damage" eller noget i den stil. Er dette ikke et tegn på virus?
Undskyld jeg spørger så meget, men jeg er virkelig på bar bund og det er en dyr computer så jeg vil helst ikke miste den!
Avatar billede richardjensen Seniormester
30. marts 2013 - 20:47 #8
Hvis intet i din comp, er overvarmt og kølblæserne kører, ville jeg ikke gå i gang med killdisk som første mulighed.
I stedet kan jeg anbefale ADWcleaner,som kan hentes gratis på nettet.( Det er et prg. jeg fik anbefalet, og jeg synes,det virker overbevisende.)
Det giver 2 muligheder : SØGE og SLETTE.
Efter søgning får man en oversigt,så man kan se hvad man har.
Ved SLETTE renses HD'en for en masse 'skrammel'.
Jeg 'rystede lidt på hånden',  første gang jeg valgte SLETTE, -men alt forløb planmæssigt,og ved at sammenligne oversigterne før/efter,kunne jeg glæde mig over veludført 'hovedrengøring'.
På den måde kan du i bedste fald køre videre - og ellers måske redde ting fra HD'en før evt. brug af killdisk.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 21:27 #9
Jo Killdisk kan hentes ned på din netbook, lægges på USB og derefter sættes i problem pcen, følg evt. vejledningen på deres site.
Det tager længere end 20 minutter at køre killdisk på en pc.

Hvis din pc ikke kan stå tændt i BIOS i 20 minutter er det ikke virus eller andet indhold på din harddisk.

Gå i BIOS og find ud af det, vend tilbage med svar på det, da det er afgørende for om du står med en hardware eller software fejl.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 21:30 #10
List også gerne din hardware så vi ved hvad vi har med at gøre.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 08:47 #11
Bliver du omdirigeret til andre sider når du bruger din browser?
Har du forsøgt at fjene det meste af det som der starter med Windows?
Det gøres ved at skrive msconfig i søgefeltet, og vælge start fanen.
Fjern ikke Windows baserede programmer og tjenester her på nær sikkerhedsprogrammer (antivirus+ firewalle) og justched fra java.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. april 2013 - 02:44 #12
Først og fremmest må det være vigtigt at fastslå om vi står med et hardware eller software problem.

Der kan ophold i BIOS fortælle os det, en anden mulighed er simpelthen at fjerne HDD fra pcen.
Avatar billede Thevahl Nybegynder
04. april 2013 - 15:57 #13
Nej den står tændt i mellem 1 og 20 minutter af gangen.
Mit hardware er som følgende:
Motherboard: Gigabyte GA-MA77-UD3 AM2+
HD:  samsung 500GB S-ATAII 3Gb/s Fluid
Prosessor: Athlon64 5050E Dual 2*2.60GHz
Grafikkort:GeForce GTX260 896MB
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 19:40 #14
Tjaa bærbar er ikke nemme at fejlfinde på, særligt din når du ikke engang kan komme til harddisken.

Kan du køre uden batteri ?

Der er mange muligheder.
Tilstoppet køler på CPU eller GPU.
Generelt varme.
Ustabil strømforsyning.
Defekt batteri
Defekt CPU/bundkort osv.

Jeg tror du skal lade mm-vision se på den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. april 2013 - 14:14 #15
Afmeldt pga spørgers inaktivitet.
Avatar billede Thevahl Nybegynder
15. april 2013 - 10:53 #16
Tusind tak for hjælpen alle sammen :D
Det har været en god hjælp og jeg er glad for at i gad bruge jeres tid på at besvare mit spørgsmål.
Avatar billede Thevahl Nybegynder
15. april 2013 - 10:58 #17
NiielsErikK du var vist den der hjalp mest så pointene må gå til dig... hvis du stadig vil have dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 16:19 #18
Han skriver i #15 at han har afmeldt overvågning af tråden, så hvis du vil give ham point, må du sende en intern besked.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. april 2013 - 15:02 #19
Tak begge to.

Thevahl lad os dele dem (du har lagt svar, her er mit).
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo