Avatar billede fartbanditten Nybegynder
29. marts 2013 - 15:49 Der er 5 kommentarer

LAN og IP-Adressekonflikt

Jeg har haft et problem et stykke tid, og er usikker på oversagen til problemet. Jeg opgraderede min laptop fra windows 7 (64-bit) til Windows 8 (64-bit). Jeg er i tvivl om problemet stod på før opgraderingen af min computer, men det forhindrer mig i en masse ting. Jeg er til tider på nettet, hvor internettet pludselig forsvinder, fordi en anden i vores husstand har tændt deres pc eller smartphone. Jeg får nogle gange en meddelelse om at der er en IP-adresse konflikt mellem min pc og en anden. Jeg ved ikke hvordan jeg kan løse det problem.

Jeg har også et andet problem. Når jeg er sammen med mine venner og vi vil spille et computer-spil sammen (LAN), har jeg ikke muligheder for at deltage i deres spil hvis det kører over LAN, men kun hvis vi kører over internettet. De kan ikke deltage i mit og omvendt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Til tider kan jeg faktisk heller ikke forbinde mig til deres over internettet.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Mark
Avatar billede PoWeD Praktikant
29. marts 2013 - 15:51 #1
Har du opdateret din net driver?
Avatar billede fartbanditten Nybegynder
29. marts 2013 - 15:57 #2
Hej PoWed. Hvordan kan jeg opdatere min net-driver?
Avatar billede PoWeD Praktikant
29. marts 2013 - 19:22 #3
Hej

Hvis du går ind i computer, så skulle der gerne være en Recover disk, hvor din net driver ligger på.
Du trykker bare på lan og installere net-driveren.
Avatar billede PoWeD Praktikant
29. marts 2013 - 19:41 #4
Det virker selvfølgelig ikke når det er en win7 net-driver som ligger på Recover disk.

Men hvad mærke har din pc?
Avatar billede PoWeD Praktikant
29. marts 2013 - 19:47 #5
Her kan du downloade din win8 net-driver.
http://pcsupport.about.com/od/windows-8/tp/windows-8-drivers.01.htm

Realtek er det bedste ;-)