Avatar billede solhexen Juniormester
24. marts 2013 - 18:21 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Min computer er så ren som sne, men hvorfor er min Explorer 8 så laaaaaangsom

HJÆLP!!
Jeg kører Windows XP SP3 med Explorer 8, og jeg EEELSKER begge dele og vil nødigt skifte, men nu er jeg i tvivl om, hvorvidt konceptet et dødt.
Jeg har surfet 100 gange og i 1000 timer - ca. - også her og fundet gode svar, MANGE TAK!
Jeg er meget omhyggelig med at rense og storvaske,
men men, stadig kører explorer 8 ufattelig langsomt. Især på eks. dba, gul, ebay etc. og nogle sider kan den nærmest ikke lukke op.
(Jeg kan både nå at tage en lur og gå med hunden... :-))
De sidste 2 dage er den også begyndt ikke at kunne vise nogle billeder.
Var rigtig bange for, at det var selveste min Dell stationær, der var noget i vejen med, men..
Hvis jeg åbner browseren google chrome i stedet, kører det i fint tempo!!!, men jeg vil bare så gerne bruge explorer....
Er det kombinationen af xp og ex8?
Eller kan der være en fejl andetsteds - inde i exploreren?

Jeg scanner ugentligt og har altid scanner kørende aktivt.
Jeg anvender CC
Indbygget diskoprydning
sletter temp manuelt
Siden 1 uge også malwarebytes
Og så vidt jeg kan se er både XP og Exp fuldt opdateret

Er der nogen............?

Hjerteligste søndagshilsner
solhexen
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2013 - 18:32 #1
men har du opdateret alle de programmer, som bruges på nettet? flash, shockwave (begge adobe.dk), java (java.com) som de primære.
Derudover, så kan du i IE have en masse skrammel med rundt. Fjern alle toolsbars og andet 'hjælpemiddel' - du vil kun have den rå IE, og intet andet.
Avatar billede Velthos Nybegynder
24. marts 2013 - 18:45 #2
download google chrome, meget hurtigere
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. marts 2013 - 19:00 #3
Prøv og se hvor meget harddisk plads du har tilbage.
Prøv og slå alle plugins osv fra.
Kør jobliste når computeren er langsom og se hvad det er som bruger meget CPU og ram.

Du kunne også prøve og installer http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 det er ligesom jobliste bare bedre.

Luk alle de programmer/tjenester/brugere/software du ikke bruger.
Få styr på browserens cache funktion.

Også når du engang bliver træt af browseren så kunne du jo prøve en anden. Det er vel ikke nogen grund til at blive ved med at bruge noget der ikke fungere optimalt.
Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
24. marts 2013 - 19:01 #4
Google chorme er meget bedre, 1. Det er meget hurtigere 2. Det er enkelt 3. Så er det bare godt. Håber du gider og høre på mit svar op og hvis du ikke gider at download Chorme så download Firefox, IE er MEGA langtsom
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. marts 2013 - 19:10 #5
Der er links her til diverse browsere hvis du finder ud af du vil skifte : http://netkoder.dk/netkoder/browsere.php
Avatar billede solhexen Juniormester
24. marts 2013 - 19:42 #6
Hej og tak for input.
Filehippo fortæller om en beta opdatering: Flashplayer 11.7.700 IE,
er den vigtig - hvorfor så angivet som beta?
Kender ik lige chokwawe, men java er jo også bank, så JA, er opdateret.
Har deaktiveret alle tilføjelsesprogrammer,
er jeg så ikk på ren IE?

Har ofte brug for at have 3-4 faner åbne, når jeg leder efter noget - især biler til min far :-)
og der virker som om, at IE bare ikke kan styre det.

Selvfølgelig har jeg både Chrome og Fox, og bruger Chrome til at surfe i billeder med, men jeg synes stadig, at IE er genialt opbygget...

Er det kun 8'eren der giver problemer, - for kan jo ikke få flere, når jeg kører xp.
Men kan jeg fortsætte med XP, hvis jeg går over til Google Chrome browser?
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 20:29 #7
jeg bruger IE 10 (mener det er det nyeste), på Windows 7, og det køre som en drøm, det er slet ikke langsomt eller noget,
det er lige så hurtigt som chrome, alle siger chrome er bedst osv. jeg har brugt IE i 5-6 år nu og ALDRIG oplevet problemer med det, så hvorfor skifte?

men det kan da være der er nogen der gider at forklare mig hvad er det der er så meget bedre ved chrome? end IE?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:32 #8
Prøv at køre en tur med AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Når programmet startes så vælg "slet".
Lad programmet scanne din browser for skrammel.
Genstrt pc. Når pc er startet fremkommer en log der iser hvad der er slettet. Kopier indholdet herind.
Jeg er ening med tobi. Har ikke problemer med IE8 her.
Prøv optimering med de tips her:
http://www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:40 #9
beklager slåfejl som er gratis :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. marts 2013 - 21:54 #10
Tobi Det nok bedre at du opretter en ny tråd hvor du spørger om de ting du vil vide så dine spørgsmål ikke overtag en anden tråd.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 22:16 #11
Har du tjekket din hastighed på nettet: http://hastighedstest.tdc.dk/
Har du afprøvet at deaktivere din firewall midlertidigt for at se om det ændrer på hastigheden?
Er dit opsæt i netkortet sat til at hente ip adrese og dns server automatisk?
Avatar billede solhexen Juniormester
25. marts 2013 - 09:07 #12
nå DER var du :-)

# AdwCleaner v2.115 - Logfil lavet d. 25/03/2013 kl. 08:56:37
# Opdateret d. 17/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Microsoft Windows XP Service Pack 3 (32 bits)
# Bruger : Ejer - SUSANNE-150BC9F
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\FNON2X11\AdwCleaner[1].exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AGI
Mapper Slettet : C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\AGI
Mapper Slettet : C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\PackageAware
Mapper Slettet : C:\Programmer\AGI

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\AGI
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A}
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A}
Nøgle Slettet : HKLM\Software\AGI
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\agihelper.AGUtils
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{813A22E0-3E2B-4188-9BDA-ECA9878B8D48}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{BCFF5F55-6F44-11D2-86F8-00104B265ED5}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\{CD95D125-2992-4858-B3EF-5F6FB52FBAD6}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A}

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v8.0.6001.18702

[OK] Registeret er rent.

-\\ Mozilla Firefox v11.0 (da)

Filer : C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\esoqyj0u.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

Filer : C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [2227 octets] - [25/03/2013 08:51:57]
AdwCleaner[S1].txt - [2173 octets] - [25/03/2013 08:56:37]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [2233 octets] ##########
Avatar billede solhexen Juniormester
25. marts 2013 - 09:31 #13
Og så lige et hurtigt svar til dem, der foreslår mig noget andet end IE.
Hører hvad I siger, men når man nu helst vil have kartofler, så kan det jo ikke nytte noget at folk kommer væltende med chokolade og jordbær. Sorry.
Jeg kom til at slå nogle kolbøtter med min bil for mange år siden, og der er ganske bestemte ting, som hjælper mig i at "kunne noget". Når jeg går på nettet har jeg kæmpe gavn af hele mit favorit-kartotek og panelet favoritter.
Og det er især det, og den måde, det kører på, som fastholder mig i IE.
Men tak for inputtene.

Denne tråd drejer sig om at få IE 8 til at køre sammen med W XP - eller ej :-)
Avatar billede solhexen Juniormester
25. marts 2013 - 09:41 #14
Min hastighed ser sådan ud: 5,23 down og 0,61 up - forleden
Kunne ikke tage en ny test, skal åbenbart have opdateret min A Flash Player. Blev lidt forvirret over hvorfra og hvilken.
Ville være taknemmelig for et link??

Har ikke tjekket det m Firewall, gør jeg senere...

Det med netkortet aner jeg ikke / forstår jeg ikke så meget af.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 11:22 #15
Er 5 mbit download og 1 mbit upload det du betaler for?
Har rensningen med Adwcleaner givet mere browser hastighed?
Har du optimeret mbrowseren med den guide jeg lagde?

Netkortet tjekker du ved at gå i indstillinger for netværksforbindelser og højreklikker på netkortet og går i egenskaber, vælger egenskaber for netværksprotokollen.
Er den konfigureret automatisk skal den se sådan ud:
http://res2.windows.microsoft.com/resbox/da/windows%207/main/f598cd96-6bf9-47be-942d-7d0b0afdbd88_0.jpg
25. marts 2013 - 12:25 #16
Måske fordi din IE er 'fyldt' med skrammel ???

www.eksperten.dk/guide/1528

Se også ->
www.eksperten.dk/guide/1551
Avatar billede solhexen Juniormester
25. marts 2013 - 19:27 #17
Skulle have 6 down og 1 up, - men det passer vist aldrig helt...
Mangler stadig lige et link til Flash update??

Rensningen med Adwcleaner har ikke umiddelbart givet mere hastighed.

Ja, jeg har fulgt dine anvisninger om IE optimering fra dette link: http://www.eksperten.dk/guide/1528
Det meste havde jeg gjort. Der var kun nogle acceleratorer, og dem fjernede jeg.

Det gav heller intet at prøve at køre uden Firewall - et øjeblik.

Flere billeder og reklamer åbnes ikke,
der står udført, men jeg får stadig kun en halv bjælke og kan ikke røre mig længe.
Ofte står der også fejl på siden.

Jeg har ledt og ledt, men jeg kan ikke finde indstillinger for netkort.
Nu er jeg nok for træt til mere i dag. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 20:59 #18
Så havde jeg fjernet IE8 og gået tilbage til IE7, for at opdaterer til IE8 igen.
Gu gør dete ved at gå i tilføj/fjern programmer og afinstallerer den her.
For at se afinstallering skal du have den til at vise opdateringer.
Den går automatisk tilbage til IE7.
Avatar billede solhexen Juniormester
27. marts 2013 - 17:32 #19
Hejsa, så er jeg på igen.
God ide :-)
Skal jeg fjerne hver opdatering for sig?
Jeg får ikke noget fjern eller afinstallering frem,hvis jeg markerer selve explorer 8 linien
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 01:23 #20
Avatar billede solhexen Juniormester
28. marts 2013 - 16:53 #21
Nej, det har jeg ikke. Fatter det ikke???!!!
Har lavet at printscreen af hvordan det ser ud, men kan ikke se, at man kan vedhæfte filer her.
Har lige testet i CCleaner også, og der får jeg heller ingen knap til at afinstallere frem.
Har du en idé?
Kan jeg mon alligevel have en virus et sted? Har Avira.
28. marts 2013 - 17:03 #22
Til en anden gang:
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede solhexen Juniormester
28. marts 2013 - 18:05 #23
:-)
For nogle år tilbage kørte jeg Avira, RegCleaner og Adaware, men afinstallerede de to sidstnævnte, fordi Adaware pludselig blev tung og nærmest ubrugelig, og jeg fik at vide at CC var rigeligt.
Har jo nu kørt CC og Malwarebytes, men er der stadig noget om at Adaware kan finde noget ingen andre kan??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 19:03 #24
Det kan vi ikke vide om den kan.
Alle de afinstllerings filer med blå skrift der plejer at ligge på c drevet er så også væk?
Avatar billede solhexen Juniormester
28. marts 2013 - 20:07 #25
Nej, der findes et utal i Windows-mappen, men jeg kan ikke se, hvilke der hører til IE
?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 20:23 #26
Avatar billede solhexen Juniormester
29. marts 2013 - 09:58 #27
Gå i kør?? Hvordan?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 13:47 #28
Gå i start-kør.
Kopier kommando ind.
Det skulle starte afinstallering af IE8
Prøvede det lige her uden at gennemføre ;-)
Avatar billede solhexen Juniormester
29. marts 2013 - 21:08 #29
Done!
Afinstalleret og geninstalleret.
Nu får jeg vist alle billeder i IE, og jeg har også en fjern knap i kontrolpanelet.
Vil vise sig over de næste par dage, om det har løst mine IE problemer.
Mange tusind tak for din og jeres hjælp.
Fortsat god Påske
Hjerteligst
solskinshexen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 07:53 #30
Velbekomme. Jeg lægger et svar til lukning.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo som viser hvordan du lukker en tråd.
Avatar billede solhexen Juniormester
30. marts 2013 - 13:22 #31
Tak,
men så får jeg denne besked:
"Adobe Flash Player eller en browser, der understøttes af HTML5, kræves til videoafspilning
Få den seneste version af Flash Player
Få flere oplysninger om opgradering til en HTLM5-browser"

Så prøver jeg via Updatechecker at opdatere - men jeg forstår ikke nok af den adobe side, jeg kommer ind på.
Min "søg" siger, at jeg har FLashPlayer(FP) 10 (indeholdt i min CS4, men CCleaner værktøjer siger, at jeg har FP 11.
Jeg kan bare ikke finde den.
Den er ikke i min stifinder, og heller ikke i start programmer ??
Og jeg kan ikke afspille nogen af mine YT musik links.

Jeg skal vel nok lave samme nummer - af- og geninstallering...? Er det min rigtigt forstået, at jeg skal downloade 3-4 forskellige, hvis jeg vil skifte mellem browsere?

Kan jeg mon få et/nogle link-s?

HJÆLP, please?

I øvrigt mangler jeg stadig/igen at få vist alle billeder i IE, men de øvrige problematikker er ikke nok afprøvet endnu.
:-)
Avatar billede solhexen Juniormester
01. april 2013 - 14:22 #32
Hej igen,
har testet og surfet de sidste dage, mens jeg har ventet på svar fra en eller anden.
Jeg bliver mere og mere sikker på, at det nok er mine tilføelsesprogrammer, der er problemer med.
Har ledt efter en "opdateringspakke", men....
Før jeg af- og geninstallerede min IE8 kunne jeg godt gå på Youtube, men det kan jeg ikke nu....??
Kunne godt komme i banken, men det tog endnu længere end det plejer at åbne Nem id boksen.
Jeg synes ikke, at jeg ved nok om hvilke programmer, der bruges til nettet, eller om det er forskellige for eks. IE og Chrome...
Jeg har forsøgt at kloge mig ved at surfe efter svar - i timevis - men jeg får sgu hele tiden bare mit eget spørgsmål frem (griner)
Jeg tør ikke at afinstallere noget/mere, før jeg har nogle links.
Håber der snart kommer nogen hjem fra påskeferie.....

Nå, solen skinner vist - lad os gå ud med hundene
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 18:12 #33
Du har jo fået en guide til hvordan du rydder op i disse tilføjelser, så jeg kan ikke helt se hvad problemet er?
Med hensyn til youtube skal du have en fungerende flash player, og til netbank en java der fungerer.
Henter du Filehippo Update Checker vil du få alt dette på plads:
http://www.filehippo.com/updatechecker/
Det er ikke nødvendigvis alt den finder du behøver at opdatere, men programmerne der kobler sig til browseren er en rigtig god ide at have opdateret.
Avatar billede solhexen Juniormester
01. april 2013 - 20:19 #34
Jamen undskyld da!
Jeg har selvfølgelig updatechecker, og jeg har skrevet om det tidligere. Beklager men jeg kan altså stadig ikke få min flash player til at virke.
Det må vel være den, der gør at jeg ikke kan få youtube til at virke.
Jeg kan også finde Flash i kontrolpanelet, men hvis jeg prøver at gå den vej til opdateringer får jeg bare en annullering af webstedet.
Beklager, hvis jeg har trukket for store veksler.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 20:25 #35
Undskyld. Jeg fik ikke lige set det hele igennem.
Prøv at hente den her:
http://get.adobe.com/flashplayer/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 20:26 #36
Hov det var til firefox så glem forrige link
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 20:28 #37
Vælg windows og IE på dette link, så skulle du komme til rette version:
http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/
Avatar billede solhexen Juniormester
01. april 2013 - 21:03 #38
Mange tak for svaret. Har allerede gjort det, men jeg får stadig denne besked, når jeg prøver at åbne mine youtube.
"Adobe Flash Player eller en browser, der understøttes af HTML5, kræves til videoafspilning
Få den seneste version af Flash Player
Få flere oplysninger om opgradering til en HTLM5-browser"

Og jeg har også prøvet at genstarte.
Nogle ideer??
Avatar billede solhexen Juniormester
01. april 2013 - 21:23 #39
Så har jeg fundet en af fejlene. Chockwawe var deaktivere (jvf. tidligere ordre :-), den har jeg aktiveret igen og så kører youtube.
Der står også en "ContributeBHO Class", mon jeg også skal aktivere den, hvad gør den?

Sorry, men jeg har lært meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 21:51 #40
ContributeBHO Class ved jeg ikke hvad bruges til, men godt du fik det til at virke :-)
Det behøver du ikke at undskylde over. Vi lærer jo alle sammen noget ved at rode ved pc.
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2013 - 23:12 #41
@solhexen.

Er din Windows XP SP3 fuldt opdateret?

Og hvornår blev den først installeret?

Jeg kører selv med XP SP3 på den maskine, jeg skriver fra, med IE8 og oplever forsinkelser/fejl/underlig opførsel på mange sider. Jeg har på fornemmelsen, at de fleste af dem skyldes, at mange websider i dag ikke er testet tilstrækkeligt på XP/IE8, før de går i luften, selv om mange stadig benytter den kombination.

Jeg har også Google Chrome installeret til den slags situationer, men både netbank, flash og alle de andre tilføjelser virker fint på min udgave.

XP (og såmænd også andre styresystemer) har det med at kokse til efter lang tids brug. I mange tilfælde er en total geninstallation af XP den bedste løsning, hvis man ønsker at beholde det her særdeles udmærkede styresystem :-)

Min nuværende XP på denne maskine har fungeret upåklageligt i ca. 5 år uden geninstallation, men jeg bruger også lidt tid i ny og næ på at holde den i god form.

Lige som man er nødt til at vedligeholde bil, hus, lejlighed krop og have, hvis man gerne vil have det bedste ud af dem :-)
Avatar billede solhexen Juniormester
02. april 2013 - 18:40 #42
Hej, tak for input, jeg har selv den samme holdning til vedligeholdelse, og jeg er også typen, der pusler om bilen, straks solen skinner - hvad den jo gjorde i dag :-)Ih, hvor blev den flot!

Jeg købte min denne stationære let brugt i 2009 m W XP installeret. Umiddelbart efter fik jeg en såkaldt prof til rense den. Der fulgte CDer med og han skulle netop reinstallere. Det betalte jeg så 800 kr for, men han havde lavet noget lort, og jeg måtte siden have den ind til den lokale comp forretning, for jeg kunne ikke få opdateringer. Det har jeg så kunnet siden ca. 2 år, så ja, jeg er ret sikker på at den er opdateret.
(Men jeg har da hørt, at der snart ikke kommer flere opdateringer...)

Jeg kører flere renseprogrammer ugentligt, og siden denne tråd nu to mere:
Avira rens
CCleaner incl. registreringsfejl
W Diskoprydning
manuel fjernelse af temp i lokale indstillinger
+ nu også malwarebytes
og Adwcleaner.
Har også for nylíg istalleret defraggler, og det hjælper vel også at køre en diskdefragmentering af og til, selvom alle mine dokumenter selvfølgelig ligger på en extern HD.
OG ikke at forglemme, jeg husker også at støvsuge den.

Det kunne interessere mig, hvilke rensninger du kører??

Men jeg tror også, at det er siderne på nettet, som nu - ligesom Microsoft - skider på XP, f.eks. har Guloggratis lige opgraderet deres side, og det er så slut med at bruge den, med mindre jeg gider starte Chrome også.

Jeg har også længe haft Chrome til, hvis jeg f.eks skulle surfe i billeder, men hvis jeg så finder en side, jeg vil gemme, så kopierer jeg den over i explorer, for jeg gider jo heller ikke køre med 2 forskellige favorit kartoteker. Egentlig lidt omstændeligt.

Jeg er faktisk lettere fornærmet på Microsoft over på en måde at blive tvunget til at købe en ny computer eller et nyt styresystem,
og jeg tænker, at der må være mange, som kommer i klemme her.

Men jeg hænger altså fast med neglene endnu, ville ikke ane, hvordan jeg skulle få råd til nyt hverken comp. eller system, og jeg er altså også bare modstander af at skrotte noget, som faktisk er rigtig godt, + at jeg næsten ikke kan overskue at skulle til at lære et nyt system.....
Synes det ville svare lidt til, at jeg ikke længere kunne få benzin til min bil, fordi den er gammel.

Og så - grin bare - men jeg kører også Office 2000, og med den kan jeg ALT. Har den godt nok på CDer, men jeg er da også temmelig "bange" for at jeg ikke ville kunne køre den i de nye styresystemer, så det bliver det jo nok hverken nemmere eller billigere af.

Giv lyd
Solskinshilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2013 - 20:49 #43
Du skal da ikke være ked af d programmer du kører. Jeg bruger da også office 2000 Og det gør jeg kun fordi jeg stadig hænger fast i at bruge Outlook Express. Her skal jeg bruge en lille del af programmet på grund af stavekontrollen.
Til rens bruger jeg:
CCleaner
Malwarebytes
WinXP Manger 8
Jv16 Powertools 2012.
Evensoft Computer Repair
PriviZer
og sidst men ikke mindst en .bat fil der sletter filer i temp, der hedder cleantempxp2k.bat
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/emptytempfolder.htm
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2013 - 21:41 #44
Også jeg kører stadig med Office 2000 og Outlook Express på denne computer med XP Pro SP3.

Til vedligeholdelse af nuller og ettere på maskinen bruger jeg næsten udelukkende CCleaner, kombineret med lejlighedsvise skanninger med programmer som Malwarebytes og lignende, som straks afinstalleres efter udført dåd.

Så sørger jeg med stor omhu for, at toolbars og lignende skidt ikke installeres ved downloads og opdateringer.

I "msconfig" har jeg kun de allernødvendigste programmer til at starte sammen med XP, alt i alt 7. Se her:

http://www.netsquirrel.com/msconfig/msconfig_xp.html

Så bruger jeg ZoneAlarms gratis firewall sammen med AVG Free antivirus. Pop op-vinduers opførsel styres fra IE8. Jeg har ikke nogen Google konto. Tilføjelsesprogrammer deaktiveres, hvis de ikke er nødvendige. Hvorvidt, de er nødvendige eller ej, kan kun du selv vide, men generelt er alle Microsoft-dele aktiverede undtagen Bitdefender. Det samme er alle programmer med relation til mine sikkerhedsprogrammer og ting som Java, Shockwave og lignende.

I Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret har jeg checkmærke ved "Tøm mappen Temporary Internet Files, når browseren lukkes".

Det er mere eller mindre mine forholdsregler.
Avatar billede solhexen Juniormester
04. april 2013 - 10:28 #45
Jamen, sikken en masse dejlige input!
Hurra for XP, IE, Off2000 og helt klart INCL outlook express.
Måske skulle vi starte en klub, samle underskrifter, eller gå protest march foran Micros.
:-)
Jeg vil tjekke det hele ud i løbet af de næste par dage. Umiddelbart lød win xp manager 8 interessant, jeg lurede men....
Så som sædvanlig er jeg modtagelig for safe links,
fordi jeg let bliver lidt rodet i hovedet, når jeg skal ind på nye sider.

Så links her please _______________

Hav endnu en vidunderlig solskinsdag allesammen

P.S. Min computer er allerede meget hurtigere :-)))))))
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 10:41 #46
WinXp Manager er et købeprogram: http://www.yamicsoft.com/xpmanager/
Avatar billede solhexen Juniormester
09. april 2013 - 18:30 #47
Hej! Så har jeg fået tjekket op på al jeres fine feedback.
Planlægger at installere flg. 3 prog.:
http://privazer.dk.malavida.com/d11269-download-gratis-windows
http://jv16-powertools.dk.malavida.com/d7132-download-gratis-windows
Evonsoft Computer Repair kan jeg finde på Cnet, men umiddelbart kun en engelsk version og en temmelig gammel ???

Jeg har netop i går og i dag kørt rensninger, og nu er jeg næsten tilbage, hvor jeg startede med at gå en tur med hunden, mens jeg venter på IE

Jeg tror selv, at jeg skal rode med de der tilføjelsesprogrammer igen, men jeg er modtagelig for input.

Hav en god aften
Avatar billede solhexen Juniormester
26. april 2013 - 12:58 #48
Her derude!
Jeg kæmper stadig med min IE8 hastighed.

Hælder også mere og mere til, at det er de respektive hjemmesider, der ikke længere tænker på os gamle XP'ere.

Måske er der virkelig ikke andet at gøre end at gå over til Mozilla Firefox...

Jeg takker igen for alle jeres input og hjælp,
og foreslår at vi lukker tråden her, hvis ikke der er flere input på vej....

Samtidig har jeg oprettet et nyt spørgsmål....
Avatar billede solhexen Juniormester
07. maj 2013 - 18:06 #49
Tak for alle de fine råd og vejledning.
Lukker her.