Avatar billede ea1 Novice
20. marts 2013 - 10:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opløsningsfejl eller?

Min skærm, som normalt kører en opløsning på 1680 x 1050, har tilsyneladende pludselig glemt de yderste 4 cm af skærmen i begge sider. Det betyder et sammenklemt og uskarpt billede. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
20. marts 2013 - 10:09 #1
Du kan, hvis du evt har en anden computer liggende, prøve at koble den til og se om fejlen er der, så kan du hurtigt afgøre om det er din computer fejlen er i eller om det er skærmen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. marts 2013 - 10:10 #2
Hej.

  Du har selvfølgelig chekket at opløsningen rent faktisk er sat til 1680*1050? Prøv at reducere opløsningen og så sætte den tilbage igen - det burde vise om skærmen "læser" signalet rigtigt.

De bedste hilsner
Avatar billede ea1 Novice
20. marts 2013 - 10:13 #3
Jeg har desværre ingen anden skærm, så jeg har ikke mulighed for at fortage den prøve. At flytte rundt på opløsningsgraden har jeg forsøgt; men det ændrer ikke noget.
mvh
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
20. marts 2013 - 10:27 #4
Nu mente jeg en anden computer, så hvis du har en bærbar eller en stationær så kunne du koble den til skærmen og se om skærmen gør det samme på en anden computer. Hvis den gjorde det ville man kunne sige at skærmen var problemet, men hvis den ikke gør ligger problemet et sted i computeren..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 10:30 #5
Oplys venligst hardware.
Det er vel ikke nok at justere direkte på skærmen ?

På biblioteket kan du hijacke en skærm i 5 minutter og teste.
Avatar billede ea1 Novice
20. marts 2013 - 10:46 #6
Tak til NielsErikK.
Det viste sig at være muligt at rette direkte på skærmen. Den idè var jeg slet ikke kommet på.
Smid et svar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 11:15 #7
:-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 11:17 #8
Hov, jeg glemte at flytte prikken til "Svar".