Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 08:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Køb af asus stationær pc ?

Hejsa jeg har tænkt mig at købe denne her computer http://www.dba.dk/strong-asus-pc/id-90342326/

hvad ville i synes om denne her i forhold til pris kun for pc 3900kr den har været brugt 1 år. ?

Også ville jeg høre om nogen kan forklare mig hvad forskellen er på NVIDIA Geforce GT530 og den som sidder i min bærbar som hedder NVIDIA Geforce GT540

er der forskel på kvaliteten af grafik kort.

Det er vigtigt for mig at vide om det er det rigtige valg jeg spiller meget online counter-strike og ellers roder jeg med programmer som feks. photoshop dreamweaver

Håber i gider kommentere om computeren er det værd at give for den tak..
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
20. marts 2013 - 09:20 #1
Grafikkortet er ikke det største i verden, men det vil sagtens kunne kører Counter Strike. Jeg kiggede på http://www.videocardbenchmark.net/ som jeg plejer at bruge til at sammenligne grafikkort og der er ingen nævneværdig forskel på grafikkortet i din bærbare og i den stationære. Til gengæld rigtig god CPU med massere af power til at køre Photoshop og andre CPU krævende programmer, så til den pris ville jeg sige det var et godt køb. Du kan evt. hvis du på et tidspunkt vil spille mere krævende spil, opgraderer grafikkortet.
Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 09:42 #2
det er vigtigt for mig at der er god grafik og grafikkortet kan yde en masse hvordan ville jeg kunne opgradere det? grafik kort og hvor meget koster et nyt super grafik kort? og vlle computeren kunne køre med et større grafikkort i er den bygget til det ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 09:43 #3
Den ville jeg ikke købe, dårligt køb.

Så heller den her der er sprit ny og langt hurtigere i spil.
Her er også 2 års garanti (ikke kun reklamationsret), mod din som har 0 garanti.
http://topdata.dk/product.asp?product=8702

I spil er din vigtigste komponent grafikkortet.

GeForce GT 540M Scorer ca. 720
GeForce GT 530     Scorer ca. 741
Radeon HD 7850     3Scorer ca. 3,663

CPU er ikke så stærk i den fra TopData, men kan fint køre de småting du taler om.
Den vil totalt udradere "din" i spil.

Næste step har fået CPU med på banen og nærmer sig gamer pc.
http://topdata.dk/product.asp?product=8992

Har du råd til 5-6000 kr. så taler vi ægte gamer pc fra ny.
Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 09:52 #4
har været inde og kigge på http://topdata.dk/product.asp?product=8992 som du skrev og finder den interesseret men har ikke finde noget omkring grafikkort ?? en ven har fortalt mig navidia gforce og det bedste så derfor har jeg tænkt mig at vælge det ??
Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 09:55 #5
jeg har råd til 5000-6000kr men jeg vil gerne købe en god acer skærm med. Razer mus og tastatur mangler jeg ikke, det har jeg hvad skal jeg vælge ?
Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 10:23 #7
måske er detb bedre at købe direkte fra dell af ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 10:34 #8
Hold dig inden for EU så du slipper for moms og evt. afgifter.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 10:37 #9
Spørgsmålet er hvad du har råd til at afsætte til kun pcens hardware.

Diverse løse stumper som skærm og speciel mus kan vi se på bagefter.
Avatar billede phpnoob Novice
20. marts 2013 - 10:44 #10
kun til pc'en 6000kr
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 11:34 #11
Så vil jeg anbefale dig denne (god til OC af CPU)...
http://topdata.dk/product.asp?product=8601

Alternativt denne som har et lidt dårligere bundkort, men ellers er nærmest identisk (mindre god til OC af CPU)...
http://topdata.dk/product.asp?product=8847

Begge er rigtig gode maskiner og yderst velegnet til spil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 10:46 #12
Du får et svar på rådet i #11 til pointgivning.
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet, send privat besked hvis du har yderlig spørgsmål.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 10:47 #13
Og så var det lige at huske at flytte prikken. :-D