Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. marts 2013 - 12:04 Der er 15 kommentarer

Bærbar stopper pludselig med at lade

Jeg har en MM Vision bærbar og der e rlidt bøvl med at lade den op.

De fleste gange registrer den ikke opladeren når jeg sætter den i. Når den så gør, så lader den fint, men stopper så pludselig - nogen gange efter 10 sekunder og nogen gange efter 10 minutter.

Når computeren er slukket kan jeg se på lamperne, at opladeren bliver registreret hver gang og den lader fint op når den er slukket.

Kan dette være et software problem? - jeg har lige geninstalleret windows 7 og problemet dukkede op herefter, men det kan være tilfældigt.

Den er købt i Juli '12 så der er stadig garanti på, men ved ikke om de dækker og vil gerne tjekke så meget selv inden jeg bruger penge på at sende den ind.

Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2013 - 12:28 #1
Har du fået hentet alle opdateringer til Windows?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 12:40 #2
Jeg har fornyeligt købt ny lader, mine problemer startede som dine.

Lån en anden lader og se om ikke det løser dit problem.
Jeg var heldig at butikken lod mig prøve laderen inden køb.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. marts 2013 - 12:41 #3
Hmm det var faktisk et rigtig godt spørgsmål - det kan nemt være at der mangler nogen. Da jeg slukkede den igår aftes installerede den i hvert fald 15-20 stykker, så måske er der flere.

Kan det være problemet? Og jeg tjekker vel bare gennem windows update om der er flere ikke?
Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. marts 2013 - 12:42 #4
Missede lige dit svar NielsErik - men jeg har testet med en anden oplader og der er det samme problem. Det var nemlig også min første tanke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 12:42 #5
PS. MM har 2 års garanti, dog ikke på batteriet, så de bør dække.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 12:44 #6
Prøv evt. med Slimware og se om du skulle ha misset nogen drivere.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2013 - 12:46 #7
Har du installeret alle driverne til din maskine også efterfølgende ?
du skriver...
jeg har lige geninstalleret windows 7 og problemet dukkede op herefter, men det kan være tilfældigt.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. marts 2013 - 12:49 #8
@haverslev Ja det mener jeg i hvert fald - havde driver cd'en i og installered en hel bunke, men må prøve at tjekke om der er nogen jeg har misset  farten - selvom det nok er lidt svært at overskue hvad der er installeret og hvad der ikke er.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. marts 2013 - 12:51 #9
Argh missede et par kommentarer igen - 2 års garanti hos MM, var ikke sikker på det også var på deres bærbare. Tak for det.

Og tjekker slimware derhjemme! Tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:22 #10
Hvis du har mulighed, så prøv evt et andet batteri, eller kør med strøm uden batteri.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:24 #11
**eller kør med strøm uden batteri.
Stopper den så stadig med at levere strøm ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:26 #12
Mit bud hvis du er i tvivl, er desværre nyt batteri (dækkes ikke).
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. marts 2013 - 08:40 #13
Igår aftes opladede den helt fint og igen her til morgen - ingen problemer. Der er godt nok blevet installeret nogen windows opdateringer i mellemtiden, men det skulle da være underligt hvis det kunne gøre forskellen.

Jeg håber at få tid til at teste de forskellige ting imorgen, men hvis den bliver ved med at virke som den skal så er det jo lidt svært :P
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2013 - 08:47 #14
Jo, manglende driver kan gøre en forskel. Tillige kan du også have fået installeret et opdateret strømstyringsmodul osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2013 - 08:51 #15
Ja systemet skal være up to date, både med drivere og til styresystemet, for ellers kan man ikke være sikker.