Avatar billede dannyhare Nybegynder
17. marts 2013 - 10:15 Der er 2 kommentarer

Ekstern harddisk

Hej der ude, jeg har en USB harddisk med strøm som pludselig ikke vises på min Mac ved Genstart/opstart.

Jeg skal tage USB stik ud- og ind igen for at tilgå den, det har ellers virket ubeklageligt?

Nogle forslag ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 11:33 #1
Skal lige sige at jeg ikke bruger Mac.
Som jeg har læst det, så har Mac også sikker fjernelse af hardware. Bruger du denne funktion når du kobler disken fra?

Havde det her været en Windows maskine, havde jeg bedt dig om at gå i enhedshåndteringen  og fjerne alle usb enhederne og genstarte pc, for at få dem geninstalleret uden tilsluttet udstyr.
Når computeren så genstartes bliver denne hardware så genaktiveret.

Men da dette er en Mac ved jeg jo ikke om måden er den samme at gøre det på.
Så det kunne jeg godt tænke mig at vide fra en Mac bruger?
Avatar billede dannyhare Nybegynder
17. marts 2013 - 12:01 #2
Har godt tænk på om samme mulighed findes i Mac, noget med nulstilling af USB-enheder, eller noget i den stil.

Mac har sikker fjernelse af hardware ja, men jeg skubber jo ikke disken ud, aldrig, lukker jo bare min Mac som altid, også pludselig vises den ikke.