Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. marts 2013 - 17:01 Der er 9 kommentarer

En fuld lagring kunne ikke gennemføres på grund af en fejl i forbindelse med adgang til filen (xxx).

Hej,

Dette spørgsmål har været oppe herinde for flere år siden, men uden resultat.

Jeg har de seneste dage oplevet, at de filer jeg arbejdede med blev slettet også selvom de fungerede fint indtil fejlmeldingerne kom. Der blev automatisk oprettet sikkerhedskopier, men de var fyldt med mærkelige tegn eller kunne ikke åbnes.

Jeg har en Officepakke fra 2002.

Jeg har geninstalleret Officepakken. Jeg har slettet normal.dot i aftes efter råd fra en Word-ekspert på Nettet. Herefter testede jeg Word og det gik fint. Idag da jeg havde arbejdet i ca. ½ time i Word, kom den første fejlmelding. (Vises lidt længere nede)

Idag åbnede jeg et meget langt dok. på 213 sider fra en ekstern HD. Har aldrig haft problemer med det før - så kom den øverste af nedenstående fejlmeldinger. LIGE NU står denne fejlmelding på skærmen. Jeg vil lade den stå der indtil jeg - forhåbentlig fra en af jer får nogle bud på hvad jeg kan gøre for ikke at miste det dok. Jeg kan jo også trække USB-kablet ud til den eksterne HD og så håbe på at dokumentet eller en sikkerhedskopi af det er intakt.

Jeg har fået følgende beskeder igår da jeg kæmpede for at finde mine dokumenter(det var samme dokument, men jeg gav dem nye versionsnumre og den øverste af dem idag:

En fuld lagring kunne ikke gennemføres på grund af en fejl i forbindelse med adgang til filen (xxx).

Der er en uorettelig diskfejl i filen. Der er opstået et problem på den disk du arbejder på. Word kan ikke bruge disken.

Filen 'Sikkerhedskopi xxxxx kunne læses. Genopret netværksforbindelsen, eller udskift disketten og prøv igen.
(Jeg bruger blot en bærbar PC (Acer). Jeg bruger ikke diskette. Jeg har brug HD og memory stick, same s...)

Der er gået data tabt fordi netværksforbindelsen er afbrudt eller fordi der mangler en diskette. Det dokument der der benytter de aktuelle data, bliver gemt og derefter lukket. (Næææhhh, det blev ikke gemt, men lukket)

Dokumentnavnet eller stien er ugyldig. Prøv følgende: Kontroller rettigheder for dokumentet eller for drevet.Brug dialogboksen Åbn til at søge efter dokumentet. (Det er kun mig der bruger PC'en. Der har ikke været problemer tidligere. Jeg bruger Åbn, altid, det gav ikke noget godt resultat.)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2013 - 19:07 #1
Lyder som om harddisken er dårlig? Evt prøv og hent hard disk sentinel pro portable (behøves ikke aktivering for at se helbred på disken)
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. marts 2013 - 19:19 #2
Blueyez: Mange tak.

Øhhh ... hvor finder jeg det henne ? Og hvad er det ?
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. marts 2013 - 19:48 #3
PS: Jeg synes det er en god idé at checke HD, men jeg havde jo også problemer når jeg gemte filen på en ekstern HD og på memory stick !
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2013 - 19:59 #4
Enten laver din primære disk skrive og læse fejl eller os er flere enheder dårlige.. Tror mest den første..

http://www.harddisksentinel.com/hdsentinel_pro_portable.zip
Avatar billede JonathanW Nybegynder
13. marts 2013 - 10:06 #5
Tak, det vil jeg prøve af og vender tilbage
Avatar billede JonathanW Nybegynder
13. marts 2013 - 10:36 #6
Jeg har nu downloadet harddisksentinel, men hvordan kommer jeg videre derfra ? Jeg har set efter om jeg kan gøre det selv, men for mig er det helt ukendt land at kigge på alle de ikoner og skulle vælge. Så det har jeg undladt.

Er der en af jer der vil hjælpe mig ved brug af TeamViewer ?

Update:

1. Jeg har kopieret alle mine filer fra C: til D:.
2. Jeg har slettet Officepakken på drev C:. Og indlagt en ny
  på D:
3. Da jeg åbnede et nyt dokument i Word viste den 'Comic sans'
  som skrifttype. Den har jeg valgt. Men hvordan hænger det
  sammen at den ikke viser standard-skrifttype TNR
3. Jeg har oprettet gemt den normal.dot under nyt navn. Og
  startet nyt dokument.
4. Og der er stadig problemer. I et langt dokument kunne jeg ikke
  se cursoren.
5. Pladsmæssigt var der 5% tilbage på C:. På D er der masser af
  plads.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2013 - 11:29 #7
#6 udpak zip åbn hdsentinel.exe

I menu vælg rapport og lav en .txt og mail den til info@dtmp.dk

Filen indeholder info som ikke bør deles med alle og enhver ..

Hvis harddisken fejler så vil der os være problemer med de filer der køre på den os opføre sig unormalt.. Husk på der er mange punkter en harddisk kan være dårlige på ligesom vi menneskers kroppe.. (Sammenligner da jeg antager du kan relatere til menneskets kroppe)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2013 - 18:23 #8
Tak for rapporten, umiddelbart ser HDS intet usædvanligt ud fra et hurtigt kig...

Mit bedste bud er at der er brugt for meget kapacitet på systemet, normalt siger man der minimum skal være 25% ledig og du har 2 partitioner der er under..

Har du prøvet at geninstallere office?
Avatar billede JonathanW Nybegynder
13. marts 2013 - 18:49 #9
Tak for respons.

Som svar på dit spørgsmål har jeg her til morgen:

1. Jeg har kopieret alle mine filer fra C: til D:.
2. Jeg har slettet Officepakken på drev C:. Og indlagt en ny
  på D:
3. Da jeg åbnede et nyt dokument i Word viste den 'Comic sans'
  som skrifttype. Den har jeg valgt. Men hvordan hænger det
  sammen at den ikke viser standard-skrifttype TNR
3. Jeg har oprettet gemt den normal.dot under nyt navn. Og
  startet nyt dokument.
4. Og der er stadig problemer. I et langt dokument kunne jeg ikke
  se cursoren.

Jeg har haft problemer med 2 dokumenter der begge indeholder en indholdsfortegnelse. MÅSKE er der noget i dem der forårsager problemer. Som ekesempel på det mailer jeg dig en instruks jeg har lavet m.h.t. Word, for en del år siden. Bruger den indimellem. På side 1 har jeg skrevet en kort instruktion til dig, så vil du kunne se noget xzzzc3#2&%& ...