Avatar billede kamba Nybegynder
09. marts 2013 - 18:21 Der er 6 kommentarer

Hastighed på NAS meget langsom

Hej Alle,

Jeg har en Synology NAS. Jeg har tilknyttet drev til min egen pc. Dvs. sådan så mapperne på NAS'en ligger som drev under "Computer".

Når jeg overfører filer til den. Eksempelvis billede RAW filer. De fylder 22 mb stk, og der er oftest 5-20 GB af gangen.
Jeg opnår aldrig en overførselshastighed på over 2,5MB/sek.. det tager EVIGHEDER!

Er det ikke rimeligt langsomt?
NAS'en er sat til routeren. Min PC er enten over trådløst net eller kabel. Begge dele er langsomme
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2013 - 19:06 #1
Hvilken pc? System?
Hvilken nas?
Hvilken router?
Er lan kabel fra router til nas cat5 eller cat6 det står på lan kablet..
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. marts 2013 - 19:40 #2
og det skyldes ikke bare, at den er igang med, at opbygge RAID efter NAS'en er opsat?
Avatar billede kamba Nybegynder
09. marts 2013 - 21:16 #3
Acer Bærbar, Windows 7, Synology 212j, Router er en ZyXEL P-2601HN-F1 fra Fullrate.

Kablerne ved jeg ikke. Der står intet på dem jeg har (Nogle min onkel har lavet ud fra en lang rulle kabel. Så er der sat stik i enderne med en tang)

Router er placeret i hus 1. NAS er placeret i hus 2. Der imellem er der trukket en kabel. Da der også skulle internet til en PC i hus 2, men der kun er trukket 1 kabel, så er det splittet op på en anden anden måde? Og både NAS og PC er koblet til router med et kabel..

Juleulven: Der sidder kun 1 HDD i den, så det tror jeg ikke. Jeg har ikke opsat noget RAID, det gjorde den selv...
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2013 - 22:00 #4
Jeg kunne godt forestille mig problemet enten er routeren ellers må det være de lange lan kabler.. (Kunne forestille mig de er lange sådan som du skriver?)
Avatar billede kamba Nybegynder
09. marts 2013 - 22:16 #5
Ja. Jeg troede bare ikke kabler kunne gøre sådan en forskel.
jeg troede der var noget i computer, firewall, router som gjorde det langsomt.

Kablet fra router til NAS er cirka 25 meter. og 4 meter fra router til PC.
Og det er helt almindelig internet kabler. Tror ikke det er den type du snakkede om..

Men så må jeg jo skifter kabler, selvom det er meget besværligt..Så skal helst være sikker på at det er problemet
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2013 - 23:07 #6
Som nævnt tror jeg det er kablerne eller router.. Begrundelser.

Lange lan kabler
Lan kabel type kan være upraktisk i de forhold kablet er udsat for (jeg ved ikke hvordan det er lagt)
Router er fra isp og min erfaring siger mig routeren nok ikke er egnet til følgende, men blot til og levere internet...

Jeg synes du skal tage routeren, pc og nas og koble sammen med så korte kabler som muligt (der skal bruges 2) internet er unødvendigt, dette er lan testing.